• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1 nieuwe remschoenen monteren ??? 2 blok uit auto halen

mik83

Post weinig
Morge mede-leden

ik wil graag mijn remschoenen vervangen,moet je dan ook je perse je remtrommels vervangen ??

tevens vraag 2

wil door iemand mijn blok uit me auto laten takelen,hoe lang zou dat werk zijn,kwa min ??

weet namelijk dat mijn olie-kering achter me dis-zijde lek is,schijnt vaker voor te komen

gaat trouwens om een astra G 17 dti isuzu blok

mvg mik

Vraag 1: In principe niet. Dit hangt heel erg af van de staat van de binnenkant. Meestal is het vervangen van de schoenen genoeg.

Kijk even of het geen natte bende daarbinnen is... Dan zul je meer moeten vervangen ;)

Vraag 2: Vanaf een lopend blok (dus alles moet nog losgehaald worden) of wanneer alles is gedemonteerd (zover nodig)?

Vraag 1: In principe niet. Dit hangt heel erg af van de staat van de binnenkant. Meestal is het vervangen van de schoenen genoeg.

Kijk even of het geen natte bende daarbinnen is... Dan zul je meer moeten vervangen ;)

Vraag 2: Vanaf een lopend blok (dus alles moet nog losgehaald worden) of wanneer alles is gedemonteerd (zover nodig)?

bedoel de auto rijd gewoon,maar bv blok eruit takelen,kan ik goed schoonmaken mis meer vervangen op me gemak

bedoel de auto rijd gewoon,maar bv blok eruit takelen,kan ik goed schoonmaken mis meer vervangen op me gemak

Blok eruit en erin is wel een dagje werk voor een leek. En kans is groot dat je andere pakkingen van je uitlaat en dergelijke dan tevens meot gaan vervangen. Dus gewoon lekker laten zitten en monteren zonder blok uit de auto te halen.

Blok eruit en erin is wel een dagje werk voor een leek. En kans is groot dat je andere pakkingen van je uitlaat en dergelijke dan tevens meot gaan vervangen. Dus gewoon lekker laten zitten en monteren zonder blok uit de auto te halen.

Blok kan in de auto blijven. Krukpoelie en krukastandwiel eraf dan zie je de keerring al zitten.

Schroef erin draaien en dan trekken!

Blok kan in de auto blijven. Krukpoelie en krukastandwiel eraf dan zie je de keerring al zitten.

Schroef erin draaien en dan trekken!

Terug
Naar boven