• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

12v motortje temmen met potmeter

Klopt! kogel hulzen doen ze ook.

Ik laat hem draaien, om de trommel komt elastiek. Als ik in 1 elastiek een knoop maak dan heeft ie ook iets trilling.

Lekker simpel..hou ik van

Kans dat dat een stuk sneller gaat. In de schietsport gebruiken ze ook een tumbler om de hulzen te polijsten. Dat is messing en is binnen een paar uur gebeurt volgens mij. Volgens mij draait en tril de machine daarvan. Trillen versnelt het proces.

Of je hangt hem scheef in zijn asjes en je drijft hem aan met rubberen koppelingen in je as. Trillen gaat hij dan zeker! Maar dat is niet echt meer simpel.

Klopt! kogel hulzen doen ze ook.

Ik laat hem draaien, om de trommel komt elastiek. Als ik in 1 elastiek een knoop maak dan heeft ie ook iets trilling.

Lekker simpel..hou ik van

Of je hangt hem scheef in zijn asjes en je drijft hem aan met rubberen koppelingen in je as. Trillen gaat hij dan zeker! Maar dat is niet echt meer simpel.

Gaat 10000% zeker in rook op jongens, daar heb ik genoeg modelbouw voor gedaan om dat nu al uit te kunnen sluiten. Heb je een motor regelaar voor nodig of als het simpeler moet kun je een paar hele dikke weerstanden pakken en een draaischakelaar. Maar dan nog is er de kans dat dan de motor zelf in rook op gaat omdat hij niet hard genoeg draait en enorm veel meer stroom gaat trekken. Een motor regelaar werkt vaak met schakelende techniek, dat is dus er op gebaseerd dat de motor pulsen krijgt en als hij dus langzamer moet gaan draaien er GEEN stroom loopt het grootste deel van de tijd.

Toerental regelaars zijn er niet voor niks, als fabrikanten het simpeler en goedkoper uit konden voeren hadden ze dat al lang gedaan natuurlijk... :vertag

Gaat 10000% zeker in rook op jongens, daar heb ik genoeg modelbouw voor gedaan om dat nu al uit te kunnen sluiten. Heb je een motor regelaar voor nodig of als het simpeler moet kun je een paar hele dikke weerstanden pakken en een draaischakelaar. Maar dan nog is er de kans dat dan de motor zelf in rook op gaat omdat hij niet hard genoeg draait en enorm veel meer stroom gaat trekken. Een motor regelaar werkt vaak met schakelende techniek, dat is dus er op gebaseerd dat de motor pulsen krijgt en als hij dus langzamer moet gaan draaien er GEEN stroom loopt het grootste deel van de tijd.

Toerental regelaars zijn er niet voor niks, als fabrikanten het simpeler en goedkoper uit konden voeren hadden ze dat al lang gedaan natuurlijk... :vertag

Terug
Naar boven