• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

13 inch velgen op Corsa C Z1.2XE Easytronic mogelijk?

HarrieAstra

Post weinig
Beste leden,

Zit even met een vraag waar snel antwoord op gewenst is, gezien de aankoop van een set wielen.

Ik zou graag willen weten of een set wielen in 13 inch, met banden in de maat 175/70/R13 onder een Corsa C Z1.2XE Easytronic, uit 2003 passen. ET-waarde is hetzelfde, breedte van de velg is 5J, steekmaat 4x100 en de naafdiameter 56,6mm.

Momenteel zitten er 14 inch velgen onder de Corsa, met daar omheen banden in de maat 175/65/R14.

Zou er iets aanlopen met de 13 inch velgen?

Ik heb het verschil in wielen even uitgerekend en ik zag dat daar een negatief verschil in zit van 1,36 (-1,36).

Dit zou volgens de omrekentabel nog toegestaan zijn.

Klopt hetgeen wat vaak gezegd wordt ook; hoe kleiner oppervlakte de band heeft, en dus zo weinig mogelijk contact heeft met de ondergrond, hoe minder weerstand het heeft. Klinkt logisch, en zeker met winterbanden is dit fijn, lijkt mij?

Ik hoor graag van jullie!

Terug
Naar boven