• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

14 inch verbreedstaal onder kadet

nova....

Forumbewoner
Gaat da passen of niet... kwa remmen (normale schijfremmen v en a)

Anders wel met spacers maar dan komt er weer een 1 cm bij??

Enja hij is verlaagd.

Grt

@Paullus wrote:14J gaat niet passen ben ik bang :jerry

Gvd... en ik dacht da past (zucht) ;)

Is 8 en 9 J :thumbup

Kan de Borbets 4x 9J ruilen met een tegen verbreedstaal 8 en 9 J 14ers.. hoef ze alleen maar een keer te spuiten!

@louwe 16 klepper wrote:jawel man

enkel banden wordt wat lastig :jerry

14ïnch zal er wel bedoeld worden

dat zou wel moeten passen

enkel hangt het wel af van welke velg en hoeveel die verbreed is

voor er wat zinnigs over gezegd kan worden

:jerry

Die jongen zegt dat de banden er getrokken opliggen maat 195 45 ??

jij gaat zeker even naar drenthe voor een setje velgen? :P

ik had ze ook zien staan, was een beetje in twijfel om hem te gaan mailen.

maar ja, mijn auto is niet verlaagd, dus denk dat het dan niet zo mooi lijkt als bij een verlaagde auto.

mocht je ze niet gaan ruilen ga ik misschien nog wel ff met hem mailen :P

nu kan het natuurlijk heel goed dat jij het over een ander hebt, maar die ik bedoel is ook 14 inch 8 en 9 j en 195/45 en getrokken banden achterop, dus lijkt me heel erg goed mogelijk dat we he over de zelfden hebben haha.

met een mooi blauw randje of niet?

@soepkiepe wrote:jij gaat zeker even naar drenthe voor een setje velgen? :P

ik had ze ook zien staan, was een beetje in twijfel om hem te gaan mailen.

maar ja, mijn auto is niet verlaagd, dus denk dat het dan niet zo mooi lijkt als bij een verlaagde auto.

mocht je ze niet gaan ruilen ga ik misschien nog wel ff met hem mailen :P

nu kan het natuurlijk heel goed dat jij het over een ander hebt, maar die ik bedoel is ook 14 inch 8 en 9 j en 195/45 en getrokken banden achterop, dus lijkt me heel erg goed mogelijk dat we he over de zelfden hebben haha.

met een mooi blauw randje of niet?

Ja precies met da blauwe randje :thumbup

Hij heeft mij benaderd voor een ruil en als ik het doe??? Moeten ze toch eerst passen anders geen deal.

En ik ga niet naar Drente rijden.. mooi deze kant op komen en anders helaas pindakaas!

Ik dadelijk met een set zitten en hij hoeft er niet veel aan te doen en ze zitten eronder :D

Waar had je de link gezien soepkiep?

@ Louwe, Idd die wang daar ben ik ook bang voor anders ligt erwel een hele platte band op.

En zoals gezegd zal er toch eerst gepast moeten worden.

Thx!

@nova.... wrote:

Waar had je de link gezien soepkiep?

staan op marktplaats.

zal ik de link ff plaatsen?

zitten nu onder een vw golf, half ratstyle haha.

maar wat is het verschil met golf en opel wat betreft de remmen?

ze lopen bij hem tegen de remklauw aan, na mijn idee krijg je dat bij opel dan toch ook?

normaal heeft het aanlopen toch met de aantal inch te maken?

dus ik denk eerder dat ze verkeerd verbreed zijn of zo.

moet er wel bij zeggen dat ik totaal geen verstand van verbreden heb en zo, maar vind het gewoon een beetje raar.

@soepkiepe wrote:maar wat is het verschil met golf en opel wat betreft de remmen?

ze lopen bij hem tegen de remklauw aan, na mijn idee krijg je dat bij opel dan toch ook?

normaal heeft het aanlopen toch met de aantal inch te maken?

dus ik denk eerder dat ze verkeerd verbreed zijn of zo.

moet er wel bij zeggen dat ik totaal geen verstand van verbreden heb en zo, maar vind het gewoon een beetje raar.

Het verschil weet ik ook niet...

maar ik hoor wel van anderen dat het niet gaat passen zonder aanpassingen... denk dat normale schijfremmen niet veel verschillen met die van de golf??

Idd het aan lopen heeft er mee te maken... hij wist ook niet de ET en dat is toch wel iets wat ik wil weten? anders ruil ik dadelijk voor janl*l

heb foto s van hem gekregen..

Ik weet erwel wa van maar hanskadett informeerde ik. hans is een expert daar over.

hey john, ik reed met 8j verbreed gt staal op mijn groene gsi en gt sedan dat gaat voor goed maar achter zit je echt met je wielkast randen die moeten eecht uitgerold zijn anders lopen ze zeker aan. met verlaging -40 of -60 ? geloof ik.

38.jpg

47.jpg

CTNZundertMeeting101.jpg

LGIM0102-1.jpg

Ok,

Wielkasten zijn achter uit gerold maar.... ik heb er vanaf gezien en de jongen had ook begrip als het niet paste.

Terug
Naar boven