• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

14" velgen met Senator remmen

champo

Post veel
Ik heb als het goed is de grotere remmen van een Senator op mijn Monza zitten en nu vraag ik me af of de originele 14" Ronal velgen daar overheen passen.

Groeten

Eric

Nope volgens mij niet.....Teminste kan me herinneren dat het minimaal 15 inch moet zijn..

Nope volgens mij niet.....Teminste kan me herinneren dat het minimaal 15 inch moet zijn..

origineel gepost door HAICO

senator grotere remmen dan de monza ?

wat zijn dat voor remmen dan ?

senator B misschien?

origineel gepost door HAICO

senator grotere remmen dan de monza ?

wat zijn dat voor remmen dan ?

senator B misschien?

He jammer... Vond de 15" velgen die er nu onder zitten al redelijk krap. Kan misschien net een vinger tussen de klauw en de velg krijgen.

Dan maar verder zoeken en de 15" versie zien te vinden. Die meneer in Zeeland had laatst een set...

Bedankt!!!

He jammer... Vond de 15" velgen die er nu onder zitten al redelijk krap. Kan misschien net een vinger tussen de klauw en de velg krijgen.

Dan maar verder zoeken en de 15" versie zien te vinden. Die meneer in Zeeland had laatst een set...

Bedankt!!!

Oké, dank je. :)

Ik bedacht net dat ik een reservewiel achterin heb liggen.... Die kan ik natuurlijk even passen:sleeping:sleeping

Oké, dank je. :)

Ik bedacht net dat ik een reservewiel achterin heb liggen.... Die kan ik natuurlijk even passen:sleeping:sleeping

Ik heb geen lekke band.

Ik had dikke bmw velgen en de auto ging bij spoorvorming alle kanten op en hij trok erg naar rechts. De bandenboer heeft verschillende pogingen gedaan om hem uit te lijnen, maar dat wilde maar niet lukken met die velgen. Nu zitten er 15" winterwielen onder met smalle banden en misschien ook een andere ET waarde. Met deze wielen heb ik helemaal nergens last van. Vandaar de vraag of normale 14" velgen over de klauw gaat passen.

Ik heb geen lekke band.

Ik had dikke bmw velgen en de auto ging bij spoorvorming alle kanten op en hij trok erg naar rechts. De bandenboer heeft verschillende pogingen gedaan om hem uit te lijnen, maar dat wilde maar niet lukken met die velgen. Nu zitten er 15" winterwielen onder met smalle banden en misschien ook een andere ET waarde. Met deze wielen heb ik helemaal nergens last van. Vandaar de vraag of normale 14" velgen over de klauw gaat passen.

Terug
Naar boven