• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

*

Tja, AC tronics kan uberhaubt zelden ecu's goed repareren. Als je een vrijgegeven ECU hebt kun je die gewoon programmeren in jou auto.
Overgens is de ECU van de Omega B met Y32SE dezelfde ecu (Motronic ME 3.1.1). LETOP! software van de omega ecu is wel anders en moet dus aangepast worden.

Vrijgeven moet gebeuren voor demontage uit de betreffende donor auto.
Je kunt liviu2004 hier op het forum eens vragen.

Let op, omega b ecu y32se is niet dezelfde als vectra c gts z32se ecu. Ik heb 1 omega ecu, ik kan vectra software aanpassen, maar denk ik hardware verschil.

Deze motor heeft nodig volgende test:
inlaat druk, uitlaat druk, dynamic compressie, bobine primaire en sec, injector stroom, injector spanning, bank 1 en bank 2 distributie tijd, brandstof druk elke bank, krukassensor en nokkenas sensor bank 1.
Allees met mijn of anders picoscope en wps500x.

TIS2000:
P0301 Cylinder 1 Misfire Detected
Too many misfires detected by the crankshaft position sensor
Concerned Terminals:
ECM: 16 (XC9)

Mag ik vragen waarom krukassensor naar ecu werkt op bank 2 en niet voor bank 1? En geen storigen voor bobine circuit?

Ik weet nog een vrijgeschakelde Vectra C 3.2 V6 ecu te liggen. Deze is waarschijnlijk tegen een goed bod te koop.

Terug
Naar boven