• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1900 N slaat af

Ghanz

Forumbewoner
zo, naast de bezigheden van de gt/e, de witte, en een ascona.

maar dan is er ook nog wat in de oranje kleurstelling.

deze laatste is de laatste tijd een beetje ziek.

auto aan co kast gehangen, aangezien we het een en ander niet vertrouwden.

bleek het co mooi hoog te wezen, ergens rond de 5%.

deze is toen terug gesteld, wat resulteerde in het bijstellen van het stationair toerental,

doormiddel van de stelschroef nabij de gaskabel zelf, op de carb.

deze moest nogal een eind uitgedraaid worden, om het toerental af te stellen op de

1000 rpm.

na een aantal weken komt de bestuurder er achter, dat op een ritje van een krappe 200km een volle tank benzine op gezopen is.

dit is natuurlijk boven verwachting,

het bekende rondje met de bus remreiniger is uiteraard al diverse malen toegepast.

maar veranderd niets aan de zaak.

(moest even snel weg, dus we gaan nu verder :D)

indien we nu met de wagen gaan rijden, valt het een en ander op:

* slaat af bij afremmen, hoge snelheid of lage snelheid, het maakt niets uit.

* toerental veranderd bij pompende beweging in rempedaal.

* stationair loopt wagen ook lang niet zo mooi rond als dat ik eingelijk vind dat hij moet

*kleppen en filters recent vervangen en gesteld, op iets strakker als gebruikelijk bij vaste stoters

(,25 meende ik)

iemand tips wat het wezen kan, valse lucht hadden we zelf al bedacht, maar waar...

Nee er zit een electronische ontsteking gemonteerd. Er zit een matige vacuüm op de carb. Met stationair draaien. Verhogen van toeren komt er wel meer vacuüm. Tijdens stationair draaien zuigen aan vacuüm slang naar ontsteking geeft geen verschil..? :wtf

Nee er zit een electronische ontsteking gemonteerd. Er zit een matige vacuüm op de carb. Met stationair draaien. Verhogen van toeren komt er wel meer vacuüm. Tijdens stationair draaien zuigen aan vacuüm slang naar ontsteking geeft geen verschil..? :wtf

en het vuil bij je hoofdsproeier sjaak...

heb revisiesetje besteld net. dus volgende week maar eens een oranje manta

een open hart operatie uitvoeren dus :D

en het vuil bij je hoofdsproeier sjaak...

heb revisiesetje besteld net. dus volgende week maar eens een oranje manta

een open hart operatie uitvoeren dus :D

schop.

vanavond carburateur-'deksel' als eerst gedemonteerd, om te zien of de sproeier oid los zou liggen. wat niet het geval was. verder ook niks aparts kunnen vinden.

wel heb ik de vlotter iets verbogen, zodat de benzine stand in de vlotterkamer iets lager zou komen.. dit met het oog op het grote verbruik.. (te hoge vlotterstand = te veel benzine = verbruikt het wel)

na dit alles weer in elkaar gezet te hebben, liep hij wel, net als voorheen. alleen zodra hij uitvalt,, krijg je hem met geen mogelijkheid meer aan de praat.

met hand bovenop de carburateur te leggen (dus de lucht toevoer verhinderen) begon hij tekenen van leven te geven.

op een gegeven moment, pakte hij toch zomaar weer aan. hebben ook kunnen rijden, naar mijn eigen zeggen niet echt langzamer als normaal gesproken..

eenmaal terug, slaat hij weer af. en nu helemaal niet meer aan te krijgen. de carb er af gedraait, manta in een hoek gerolt. en carb gedemonteerd.

tijdens het demonteren van de carb geen opmerkelijke of rare dingen tegen gekomen.

alleen van de CO schroef was het rubbertje defect.!??? kan dit de oorzaak zijn van dit allen?

heb het vlottertje weer wel weer iets terug gebogen, mischien dat hij toch teweinig benzine zou krijgen?? wel raar als dat zo zou zijn, dat we er gewoon mee konden rijden...

iemand suggesties?> bvd :cry

oh ps. rembekrachtiger is neit de oorzaak van uitvallen. als ik rem met de handrem, (dus de bekrachtiger niet gebruik) valt hij ook stil.......

schop.

vanavond carburateur-'deksel' als eerst gedemonteerd, om te zien of de sproeier oid los zou liggen. wat niet het geval was. verder ook niks aparts kunnen vinden.

wel heb ik de vlotter iets verbogen, zodat de benzine stand in de vlotterkamer iets lager zou komen.. dit met het oog op het grote verbruik.. (te hoge vlotterstand = te veel benzine = verbruikt het wel)

na dit alles weer in elkaar gezet te hebben, liep hij wel, net als voorheen. alleen zodra hij uitvalt,, krijg je hem met geen mogelijkheid meer aan de praat.

met hand bovenop de carburateur te leggen (dus de lucht toevoer verhinderen) begon hij tekenen van leven te geven.

op een gegeven moment, pakte hij toch zomaar weer aan. hebben ook kunnen rijden, naar mijn eigen zeggen niet echt langzamer als normaal gesproken..

eenmaal terug, slaat hij weer af. en nu helemaal niet meer aan te krijgen. de carb er af gedraait, manta in een hoek gerolt. en carb gedemonteerd.

tijdens het demonteren van de carb geen opmerkelijke of rare dingen tegen gekomen.

alleen van de CO schroef was het rubbertje defect.!??? kan dit de oorzaak zijn van dit allen?

heb het vlottertje weer wel weer iets terug gebogen, mischien dat hij toch teweinig benzine zou krijgen?? wel raar als dat zo zou zijn, dat we er gewoon mee konden rijden...

iemand suggesties?> bvd :cry

oh ps. rembekrachtiger is neit de oorzaak van uitvallen. als ik rem met de handrem, (dus de bekrachtiger niet gebruik) valt hij ook stil.......

:hmmz

t lijkt wel of de technische staf met vakantie is :P

maar gaat het een carb revisie worden,

of wat anders proberen?

:hmmz

t lijkt wel of de technische staf met vakantie is :P

maar gaat het een carb revisie worden,

of wat anders proberen?

@mantallica wrote:misschien stationeer sproeier los getrild??

mijn manta slaat ook regelmatig af dan wel links of rechts ;)

oei heb de jouwe die ziekte ook al meestal gaat bij mij ook nog een knipperend lampje branden

Terug
Naar boven