• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

19DTH in noodloop

TvhR

Lid
Sinds dat ik mijn Astra GTC bezit (een aantal weken inmiddels) valt het me op dat bij het wat feller optrekken of harder rijden, waarbij je boven de 2500 toeren uitkomt, de auto soms in noodloop springt en het lampje van de motorelektronica op licht.

Dit is niet consequent. Ik reed laatst in Duitsland op de autobahn waarbij ik een aantal keer wat feller optrok en de auto tot maximale snelheid heb doorgereden. Daarna heb ik een stukje wat rustiger gereden 120 - 140. Vervolgens weer doorgetrokken naar wat hogere snelheid en toen ging ineens het motorelektronica lampje aan en liep hij in de noodloop.

Dit doet zich soms ook voor op een snelheid van 80 - 100 als je bijvoorbeeld in wilt halen en je gaat snel wat hoger in de toeren rijden (+2500 toeren).

Ik heb de auto al uitgelezen en dit geeft de volgende foutcode:

P0234 - Negatieve afwijking circuit laadluchtdrukregeling

Iemand die deze symptomen met deze foutcode herkent?

Controleer alle vacuumleidingen even, vooral die onder de motorafdekplaat aan de linkerkant (kant van de olievuldop)

Willen nog al eens scheuren

Controleer alle vacuumleidingen even, vooral die onder de motorafdekplaat aan de linkerkant (kant van de olievuldop)

Willen nog al eens scheuren

Zo af en toe heb ik het probleem nog, maar dan alleen in Duitsland als ik een tijdje 190+ rijd.

Ik moet er wel bij vertellen dat er inmiddels een nieuw inlaatspruitstuk opgekomen is en de EGR gereinigd is

Zo af en toe heb ik het probleem nog, maar dan alleen in Duitsland als ik een tijdje 190+ rijd.

Ik moet er wel bij vertellen dat er inmiddels een nieuw inlaatspruitstuk opgekomen is en de EGR gereinigd is

Als ik gewoon normaal rijd, dan komt het (Bijna) niet voor, maar als ik een retourtje Duitsland doe, 150, 160 km/u +. Dan heb ik het zeker te pakken.

Als ik gewoon normaal rijd, dan komt het (Bijna) niet voor, maar als ik een retourtje Duitsland doe, 150, 160 km/u +. Dan heb ik het zeker te pakken.

Terug
Naar boven