• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

1e helft tank zeer snel weg

Beste mensen,

Ik heb sinds vorige week een vectra B uit 99 een facelift model,

het is een 1.8 16V

Nu heb ik 130km gereden (wel veel met climite control aan)

met zeeer rustig rijden max 2800 toeren

Maar nu geeft de tank met nog maar 30L aan

Nu heb ik dit uitgerekend en kom ik op 1op 4,3 uit

Dit kan toch echt niet?? of zakt de 2e helft minder snel??

toen ik hem pas het volgetankt gaf de boardcomputer 800km aan deze zegt nu ook nog maar iets van 350km:o

wie o wie kan me dit uitleggen

Je weet het pas precies als je de Vec aftankt natuurlijk want die meterjes zijn vaak niet te vertrouwen.

Alhoewel ze bij jou wel erg veel afwijken dan:hmmz

Jan

Je weet het pas precies als je de Vec aftankt natuurlijk want die meterjes zijn vaak niet te vertrouwen.

Alhoewel ze bij jou wel erg veel afwijken dan:hmmz

Jan

zet de teller op 0 bij de volgende tankbeurt en zodra die op de helft is tank je weer en dan doe je het aantal kilometers delen door het aantal liters wat je hebt getankt en dan zit je op je verbruik.

zet de teller op 0 bij de volgende tankbeurt en zodra die op de helft is tank je weer en dan doe je het aantal kilometers delen door het aantal liters wat je hebt getankt en dan zit je op je verbruik.

[rquote=1857860&tid=141797&author=Silverspeed]zet de teller op 0 bij de volgende tankbeurt en zodra die op de helft is tank je weer en dan doe je het aantal kilometers delen door het aantal liters wat je hebt getankt en dan zit je op je verbruik.[/rquote]

Uhmm dat snapt hij toch wel :hmmz

Jan

bij mij gaat de eerste kwart ook heel snel en dan bedoel ik 10 liter verbruikt na 30 km. de rest gaat dan weer heel langzaam.

Erwin

[rquote=1857860&tid=141797&author=Silverspeed]zet de teller op 0 bij de volgende tankbeurt en zodra die op de helft is tank je weer en dan doe je het aantal kilometers delen door het aantal liters wat je hebt getankt en dan zit je op je verbruik.[/rquote]

Uhmm dat snapt hij toch wel :hmmz

Jan

bij mij gaat de eerste kwart ook heel snel en dan bedoel ik 10 liter verbruikt na 30 km. de rest gaat dan weer heel langzaam.

Erwin

Ligt denk ik aan de vorm van de tank, bij mijn astra gaat het precies andersom, eerste helft kun je vet lang mee rijden, denk je ik ga de 1 op 15 wel halen, en dan kom je nog op 1 op 12 uit. Als de 1e helft leeg is op de meter is de tank werkelijk bijna 2/3e leeg.

Ligt denk ik aan de vorm van de tank, bij mijn astra gaat het precies andersom, eerste helft kun je vet lang mee rijden, denk je ik ga de 1 op 15 wel halen, en dan kom je nog op 1 op 12 uit. Als de 1e helft leeg is op de meter is de tank werkelijk bijna 2/3e leeg.

Wel typisch, heb div. Astra's F gehad, en altijd gaat de meter het eerste gedeelte vrij langzaam, en na de helft van de tank zakt 'ie sneller. Tenminste zo lijkt het.

Wel typisch, heb div. Astra's F gehad, en altijd gaat de meter het eerste gedeelte vrij langzaam, en na de helft van de tank zakt 'ie sneller. Tenminste zo lijkt het.

[rquote=1858047&tid=141797&author=Henk042]Eigenlijk nooit geen last van,

tank altijd maar voor 20 euries!:jerry[/rquote]

dan rijd jij op LPG denk ik ?

Nou, zelfs dat lukt mij niet meer op LPG.

25 Euro komt meer in de richting :sleeping

Groet, Rik

[rquote=1858047&tid=141797&author=Henk042]Eigenlijk nooit geen last van,

tank altijd maar voor 20 euries!:jerry[/rquote]

dan rijd jij op LPG denk ik ?

Nou, zelfs dat lukt mij niet meer op LPG.

25 Euro komt meer in de richting :sleeping

Groet, Rik

Nee Rik, denk niet dat Henk042 op lpg rijdt.

Hij bedoeld het grappig, dat hij altijd voor 20 euri tankt, maar er niet bij vermeld dat 'ie daar alleen steeds minder liters voor krijgt. :D

Dus je kan altijd voor 20 euro tanken, maar je zal steeds minder kilometers kunnen rijden voor de 20 euro :P

Terug
Naar boven