• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2.0e loopt beroerd na revisie. distributie?

Tiedo

Post vaak
ik heb net een 2.0e weer helemaal fris gemaakt(nieuwe lagers/pakkingen/zuigers/snelle nokkenas/spaghetti uitlaat met groep a enz.) maar nou krijg ik de motor niet goed aan het lopen.

er zit l jetronic injectie op met punt ontsteking, en geen koude start injector.

ontsteking staat nu goed met de stroboscooplamp, alleen schiet deze soms een klein stukje van tijd af. ik denk zelf dat de verdeleras niet helemaal goed is dus daar ga ik even een andere voor proberen.

Maar nou haalde ik de bougies er uit, en die van cilinder 2 en 3 zijn hartstikke zwart(=veel te rijk) terwijl die van 1 en 4 amper sporen van verbranding vertonen :wtf waar kan dit aan liggen????

ik heb het volgende al geprobeerd;

injectoren krijgen stroom

benzinepomp werkt

andere computer (geeft hetzelfde resultaat)

injectoren heb ik laten reinigen

massa is ook goed

zou de luchtmassameter stuk kunnen zijn en zo ja hoe kan ik zo'n ding controleren? ik had namelijk bij de eerste keer starten een backfire want de onsteking stond 180 graden verkeerd :sleeping . gellukig schoot de slang vanaf het spruitstuk er toen af.

Terug
Naar boven