• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2.2 DTR motormanagement

HELP, HELP !!!!

Wie weet er nog raad met het volgende probleem.

Ben al 2 weken bezig met mijn Opel Zafira 2.2 DTR van 2002. Zeer regelmatig brand het motormangement lampje (brand meer dan dat hij uit is). Hij loopt dan in de noodloop en rookt ontzettend ! Vaak als ik hem afzet van contact lijkt het net op hij wat blijft nalopen. Soms gaat het lampje uit en rijd hij als een trein. Ik heb het idee dat hij zodra je een constantere snelheid gaat rijden hij op storing gaat. Heb hem al 2 x laten uitlezen (P1050 en P0105). Heb op advies de luchtmassameter vervangen en later de vacuumsenor. Vandaag zijn ze de gehele dag aan het zoeken geweest en is de EGR klep vervangen en alle vacuum nagemeten. Toen dat gebeurt was en een testrit gemaakt werd ging het de eerste 7 km. goed, daarna lampje weer aan.

Heeft iemand nog ideeen ?

Ga a.s. week op vakantie met caravan ?!? :wors

Heb je de luchtmassameter vervangen voor een Originele??

Zijn de wervelkleppen al gereinigd.

Willem

Terug
Naar boven