• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2.2 wil niet starten

mantadevil

Woont hier bijna
gisteren was het eindelijk zo ver dat ik de manta kon starten

maar wat wil het geval hij krijgt geen benzine

de leiding zit vol,maar heb het idee dat de injectoren niet opengaan wand de bougies blijven droog

spuit ik er starthulp in dan slaat hij meteen aan .

ik heb een 2.2 met een 2.2 inlaat ,gasklephuis van een 2.0

en de injectoren en lmm ook van een 2.0 inc computer

heb gisteren gekeken of er wel stroom op de injectoren komen en dat krijgt hij ,maar meet op beide draden stroom ,klopt dit?

waar moet ik dit probleem zoeken

Injectoren zijn massa-geschakeld.

Het klopt dus dat je 12V meet op beide kanten van de injectorstekker (zolang deze aangesloten is).

Je meet namelijk door de injector heen.

Je moet het zoeken in de groene draad vanaf je ontstekingsmodule naar je computer.

we hebben de stekker van de injector afgetrokken en toen gemeten

ook heb ik gekeken of de groene draad die op de computer komt stroom heeft en dat heeft hij

daarom snap ik het ook niet helemaal hij zou benzine moeten krijgen

zou het wat te maken kunnen hebben met het druk potje wat tussen de leidingen zit bij de injectie????

en moest deze nou tussen aanvoer of retour?

Potje zit aangesloten op de retourleiding naar de tank.

Groene draad vanaf de ontstekingsmodule is ook een pulserende massa overigens.

Krijgt de computer wel goede massa?

Zit er bij jou ook een zwarte draad aan de computerstekker met een oogje eraan? Deze moet verbinding maken met massa.

heb de computer tegen het metaal aangeschroeft zou dus denken dat ie daarvan massa krijgt dan

heb er verder geen zwarte draad aan zitten

maar ga de massa punten nog dan de massa punten nog eens extra controleren

vage is dat ik een extra dikke massa draad gebruikt heb ipv dat standaard massa stripje dus ook die zou voldoende massa moeten hebben

bij mijn 2400 had ik het probleem dat de injectors dichtzaten, wellicht even schoonmaken, of voor de aardigheid een tikje tegen alle 4 aangeven met een schroevendraaier ofzo, toen sloeg die van mij aan:P

ik heb dit blok 7maand geleden gekocht van iemand hier van het forum en kwam uit een schade c kadett vandaan

en liep als de brandweer ,maar zou dan ineens alles 4 de injectoren verstopt zitten

zou wel kunnen ,maar vind het dan wel raar

Niet per ongeluk de brandstofleidingen omgewisseld??

Aanvoer op de retour en andersom.......

nee das waar ,ga zo weer even met de manta aan de gang,eerst alles maar eens nalopen,wand hij zou het moeten doen

kan zijn dat de massa punten niet goed werken omdat ik alles nieuw gespoten heb ,dus dat gaan we eerst even veranderen

en de pomp controlleren

nou inderdaad

wik ik hem op komen halen kapt de vauxhall er in marienheim er mee:(

maar goed ben thuis dus morgen maar eens kijken wat er mis mee is

wel lachen onderweg dikke knallen en ploffen:D

Terug
Naar boven