De afgelopen maanden heb ik een modern motormanagement systeem op m'n oude Manta gebouwd.
Omdat ik daar maar heel weinig voorbeelden van kon vinden op het internet hier toch wat foto's voor anderen die dat wellicht ook overwegen.
De oude situatie: een goed werkend LE2 Jetronic injectie systeem met bijbehorendee electronische ontsteking
nogmaals het oude systeem maar dan naast de auto
Het nieuwe systeem:
ECU van www.BSautotune.nl met prefap draadboom, AFR meter van Innovate, sensoren, stekkers, enz.
Eerst maar eens een plekje zoeken onder het dashboard
Al die draadjes moet je aansluiten
Een blaadje met een plan en draadkleurtjes kan helpen
Los relais om de oude toerenteller in het dashboard te helpen
De VR sensor is veruit de belangrijkste sensor, de poelie met nokken is van een 2.4E ( 60-2 nokken, de sensor zit op 126 graden)
Omdat ik daar maar heel weinig voorbeelden van kon vinden op het internet hier toch wat foto's voor anderen die dat wellicht ook overwegen.
De oude situatie: een goed werkend LE2 Jetronic injectie systeem met bijbehorendee electronische ontsteking
nogmaals het oude systeem maar dan naast de auto
Het nieuwe systeem:
ECU van www.BSautotune.nl met prefap draadboom, AFR meter van Innovate, sensoren, stekkers, enz.
Eerst maar eens een plekje zoeken onder het dashboard
Al die draadjes moet je aansluiten
Een blaadje met een plan en draadkleurtjes kan helpen
Los relais om de oude toerenteller in het dashboard te helpen
De VR sensor is veruit de belangrijkste sensor, de poelie met nokken is van een 2.4E ( 60-2 nokken, de sensor zit op 126 graden)