• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2 Kanaals versterker aansluiten op originele speakers

Sinds 2 jaar rijd ik in een Opel Astra H, ik heb nu eindelijk de tijd gevonden om mijn audio systeem wat te upgraden. Maar het wil nog niet helemaal lukken, dit is het systeem wat ik wil aansluiten:

Headunit: Alpine UTE-93DAB

Speakers: Af-fabriek Opel (ben hier over best tevreden)

Versterker: Focal FD 2.350 2-kanaals

Subwoofer: Pioneer TS-WX710A (actieve sub)

Op dit moment zit de originele CD-30 van Opel nog in de auto. Daarom heb ik ook de benodigde Can-Bus en ISO-stekkers aangeschaft.

Ik vraag me nu alleen af hoe ik de versterker het beste op de speakers kan aansluiten. Doormiddel van de ISO stekkers gaat er al een signaal naar de speakers en doormiddel van de tulp-stekkers gaat er een signaal naar de versterker. Vanuit de versterker gaat er echter nog geen signaal naar de speakers. Kan ik gewoon de speaker kabel vanuit de head-unit naar de speakers door knippen en daar de speakerkabel van de versterker op aansluiten?

Terug
Naar boven