• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2 katalysatoren?

botssiee

Post weleens wat
Ik vind het een beetje vreemd, maar het lijkt/is dat mijn auto 2 katalysatoren heeft.

1 net voor de middendemper en nog eentje meteen na het spruitstuk (in het kleine stukje downpipe).

Ik kan er verder geen info op internet over vinden wat de reden van 2 katalysatoren is?

Ik vind het ook maar vreemd dat mijn gtc opc (met 2 katalysatoren) in milieuklasse G zit. :angel

Of zie ik het verkeerd en is 1 van de 2 geen katalysator bedoeld? En maakt het dan niet uit voor de apk als ik die er eventueel onderuit haal?

Die 1ste kun je vervangen door een "katvervanger" (gewoon een lege bocht) waardoor je turbo

beter oppakt (merkbaar) en je auto valt daarna

nog prima binnen de mileueisen.

Die 1ste kun je vervangen door een "katvervanger" (gewoon een lege bocht) waardoor je turbo

beter oppakt (merkbaar) en je auto valt daarna

nog prima binnen de mileueisen.

De Eerste kat is eigenlijk enkel voor het starten van de auto om tijdens het starten minder uitstoot te produceren. Wanneer de motor goed loopt is de eerste eigenlijk niet meer nodig dus in prinsiepe is die niet noodzakelijk.

De Eerste kat is eigenlijk enkel voor het starten van de auto om tijdens het starten minder uitstoot te produceren. Wanneer de motor goed loopt is de eerste eigenlijk niet meer nodig dus in prinsiepe is die niet noodzakelijk.

Kan je makkelijk zelf doen. Vervangen voor katvv.

1294677641-160.jpg

Degene die ik bedoel staat links op de foto. De andere zit geintegreerd in je downpipe.

Ook die is te vervangen, ik rij zonder katalysatoren.

Ben je wel zeker van EDS...?

Kan je makkelijk zelf doen. Vervangen voor katvv.

1294677641-160.jpg

Degene die ik bedoel staat links op de foto. De andere zit geintegreerd in je downpipe.

Ook die is te vervangen, ik rij zonder katalysatoren.

Ben je wel zeker van EDS...?

ja die in me downpipe wil ik eruit.

Ik wil me auto laten 'chiptune' bij eds en die andere dpwnpipe er meteen onderzetten was dacht ik niets extra.

Plus dat hij er dan ook al onderzit als hoj de testbank opgaat

ja die in me downpipe wil ik eruit.

Ik wil me auto laten 'chiptune' bij eds en die andere dpwnpipe er meteen onderzetten was dacht ik niets extra.

Plus dat hij er dan ook al onderzit als hoj de testbank opgaat

Terug
Naar boven