• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2 vragen over olie & verlaginsveren.

AndyGSI

Post weinig
Hallo,

Hoe kun je zien wat voor olie er in mijn Opel Corsa B moet ?

Ik heb er een X1.6XE blok inliggen.

En ik kan verlaginsveren kopen 50/50. En als ik deze onder mijn Corsa zet met 15 inch velgen, slijten ze dan aan ?

Of krijg ik dan veel last met drempels ? (bandenmaat 195/50)

Ik rijd met 195/50/15 maar ik denk dat als je hem 50/50 gaat verlagen het er niet beter op wordt... dit loopt al net niet aan..

Neem dan een iets platter bandje ;) 195/45/r15

owja, over de olie.... 10w40:wub

origineel gepost door DarkNL08

Ik rijd met 195/50/15 maar ik denk dat als je hem 50/50 gaat verlagen het er niet beter op wordt... dit loopt al net niet aan..

Neem dan een iets platter bandje ;) 195/45/r15

owja, over de olie.... 10w40:wub

Oke bedankt :D, ik zal er is over nadenken of ik nou een andere verlagingset moet nemen, of plattere bandjes.

En ook bedankt voor welk type olie erin moet ;) kun je dit toevallig nog ergens vinden op de auto, of in een boekje ? :P

Over het algemeen wordt 10w40 aangeraden, ik heb via dit forum ook begrepen dat dat er standaard uit de fabriek in zit. :)

5w30 word er bij de opel in deze motoren gedaan. ik rijdt met 5w40 volsyntheet met de 16 kleppert.

Willem

Terug
Naar boven