• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

2012 en de vrijstelling wegenbelasting.

BlitzKicker

Post weinig
Hallo medeliefhebbers!

Er zit mij iets dwars :mad:

Wat mij de laatste tijd opvalt is een toename in Mercedes 190D's en E's, VWtjes e.d. met nieuw kenteken, waarvan mijn gevoel zegt dat het overgrote deel puur voor kostenbesparing is ingevoerd om ge- of misbruik te maken van de belastingvrijstelling. Vervolgens een LPG installatie erin en gebruiken voor woon-werk en veel geld in je zak houden (begrijpelijk natuurlijk)

Echter zit ik met een paar vragen. Ik heb hier een mening over gevormd en die is dat ik denk dat deze mensen ten koste van liefhebbers er medeverantwoordelijk voor zijn dat er per 2012 geen vrijstelling meer komt voor voertuigen ouder dan 25 jaar.

Ik heb vernomen dat de ChristenUnie hiervoor verantwoordelijk is en is ingevoerd met als voornaamste reden dat per 2012 het rekeningrijden ingevoerd zou worden. Dat gaat niet door, maar daar is de FEHAC ook voor aan het strijden om dat op te schorten, omdat die regelingen nauw verwant zijn aan elkaar.

Ook was een motivator voor invoering van deze wet, dat auto's van 86 en jonger technisch beter in elkaar zitten en dus langer mee gaan.

Op zich is het ieders goed recht om gebruik te maken van de vrijstelling, hoewel deze volgens mij voornamelijk bedoeld is voor de liefhebbers van oldtimers en het rijdbaar houden mobiele erfgoed (waar de Manta gewoon thuishoort natuurlijk :D )

Zo te zien heeft de overheid nu prioriteit gelegd op de nieuwe zuinige autootjes en geeft bij mij het signaal af dat ze de old/youngtimers liever kwijt dan rijk zijn.

Nou is de vraag, hoe staan jullie daar tegenover? Enne wat gaan/kunnen we er aan doen king:

Terug
Naar boven