• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

20XE Rebuild + inbouw cabrio

onlangs heb ik een 20XE blokje aangeschaft met het idee om deze in een project auto te leggen, uit eindelijk tot de beslissing gekomen om hier dan meteen maar een cabrio van te maken (astra of kadett ben er nog niet helemaal uit welke).

maar het was toch de bedoeling om eerst het blokje aan te pakken, aangezien ik toch iets meer wil dan het standaard vermogen.

Motorblokje compleet uit elkaar gehaald en ondertussen in de motorsteun gezet.

20130316115506.jpg

Vandaag een paar uurtjes in de weer geweest met een stukje scotsbride en wat kruipolie, en ze ziet er weer uit als nieuw.

20130323112942.jpg

waarna ik dit nummer tegen kwam rechts onder op het blok, aan de 4e cil. kan iemand mij vertellen wat dit nummer voorsteld? het is niet geweldig leesbaar maar er staat 00 00 00 01

20130323104605.jpg

had ook al de nodige onderdelen besteld zoals:

stalen koppakking

arp lagers

arp drijfstangbouten

arp kopbouten

arp vliegwielbouten

82graden thermostaat

nieuwe pakkingen en keringen

nieuwe waterpomp en D-riemset

variabele druk regelaar

en nu is het nog zoeken naar de verdere onderdelen die op de planning staan.

zoals een settje snelle nokkenassen

lexmaul spruitstuk

motorsport uitlaatspruitstuk

en eventueel wat we nog tegen komen wat aan pk winst kan helpen.

ondertussen ligt de cilinderkop bij een bedrijf om hem te vlakken en af te persen.

waarna de kleppen opnieuw worden ingeslepen en deze verder ook alles nieuw krijgt wat los kan.

Terug
Naar boven