onlangs heb ik een 20XE blokje aangeschaft met het idee om deze in een project auto te leggen, uit eindelijk tot de beslissing gekomen om hier dan meteen maar een cabrio van te maken (astra of kadett ben er nog niet helemaal uit welke).
maar het was toch de bedoeling om eerst het blokje aan te pakken, aangezien ik toch iets meer wil dan het standaard vermogen.
Motorblokje compleet uit elkaar gehaald en ondertussen in de motorsteun gezet.
Vandaag een paar uurtjes in de weer geweest met een stukje scotsbride en wat kruipolie, en ze ziet er weer uit als nieuw.
waarna ik dit nummer tegen kwam rechts onder op het blok, aan de 4e cil. kan iemand mij vertellen wat dit nummer voorsteld? het is niet geweldig leesbaar maar er staat 00 00 00 01
had ook al de nodige onderdelen besteld zoals:
stalen koppakking
arp lagers
arp drijfstangbouten
arp kopbouten
arp vliegwielbouten
82graden thermostaat
nieuwe pakkingen en keringen
nieuwe waterpomp en D-riemset
variabele druk regelaar
en nu is het nog zoeken naar de verdere onderdelen die op de planning staan.
zoals een settje snelle nokkenassen
lexmaul spruitstuk
motorsport uitlaatspruitstuk
en eventueel wat we nog tegen komen wat aan pk winst kan helpen.
ondertussen ligt de cilinderkop bij een bedrijf om hem te vlakken en af te persen.
waarna de kleppen opnieuw worden ingeslepen en deze verder ook alles nieuw krijgt wat los kan.
maar het was toch de bedoeling om eerst het blokje aan te pakken, aangezien ik toch iets meer wil dan het standaard vermogen.
Motorblokje compleet uit elkaar gehaald en ondertussen in de motorsteun gezet.
Vandaag een paar uurtjes in de weer geweest met een stukje scotsbride en wat kruipolie, en ze ziet er weer uit als nieuw.
waarna ik dit nummer tegen kwam rechts onder op het blok, aan de 4e cil. kan iemand mij vertellen wat dit nummer voorsteld? het is niet geweldig leesbaar maar er staat 00 00 00 01
had ook al de nodige onderdelen besteld zoals:
stalen koppakking
arp lagers
arp drijfstangbouten
arp kopbouten
arp vliegwielbouten
82graden thermostaat
nieuwe pakkingen en keringen
nieuwe waterpomp en D-riemset
variabele druk regelaar
en nu is het nog zoeken naar de verdere onderdelen die op de planning staan.
zoals een settje snelle nokkenassen
lexmaul spruitstuk
motorsport uitlaatspruitstuk
en eventueel wat we nog tegen komen wat aan pk winst kan helpen.
ondertussen ligt de cilinderkop bij een bedrijf om hem te vlakken en af te persen.
waarna de kleppen opnieuw worden ingeslepen en deze verder ook alles nieuw krijgt wat los kan.