• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

25 jaar opel nummer 1 in Nederland

Kadett1.2

Post weinig
Nostalgie: in 1994 was Opel 25 jaar het meest verkochte automerk in Nederland. Is ondertussen al lang niet meer.
3c132c7275467faa3c34243b8216df97.jpg

Ik heb deze poster ooit eens gekocht bij het Opel museum in Tijnje Friesland.

Veel van deze modellen heb ik zelf, mijn vrouw of mijn vader in het verleden ook nog gereden.

Kadett B uit 1969 (en 1966 met smalle achterlichten)

Kadett C 2drs coach okergeel uit 1975.

Twee keer Kadett C coupe uit begin 1978, een groene en een saphirblauwe.

Een Senator A ook uit 1980, een 3.0S automaatversie.

Een Ascona C, faceliftmodel van 1985.

Een precies dezelfde als op de afbeelding: rode vijfdeurs Kadett E caravan GLS uit 1987 compleet met dakrail. Hiermee waren we naar het Opel museum geweest toenertijd.

Een preciesdelfde Vectra A ook bronskleurig uit 1989. Later volgde nog een blauwe uit 1990 en een blauwgrijze uit 1995 welke we nog steeds hebben.

Een Astra F ook uit 1992 maar dan een blauwe driedeurs.

Verder een Corsa B maar dan het facelift model uit 1998 in het grijs. Deze staat hier ook nog steeds voor de deur.

Pure nostalgie dus.

Na een diepe crisis komt Opel weer een klein beetje boven. Met hangen en wurgen en de nodige kleerscheuren als gesloten fabrieken als Antwerpen. Een aantal van mijn/onze Opels liep daar nog van de band.

Helaas hebben ook een flink aantal grote en gerennomeerde Opel dealers het de afgelopen jaren niet kunnen bolwerken en zijn dus verdwenen.

Maar we zien de toekomst positief tegemoed !

Terug
Naar boven