Opel_Bjorn
Post veel
Wie kan me helpen?? Ik raak er ff niet uit? Ben dus bezig om men Monza 3.0E terug aan de praat te krijgen. Ik heb nu alles juist aangesloten maar hij weigert nog steeds dienst. Ik ben dus gaan meten en alles werkt zoals het hoort. Luchtmassa meter werkt (weerstand klikt als je de meter bedient). De temperatuursensor krijgt 12V, de stationairtoerentalsensor krijgt ook 12V. Als ik met het contact op aan men injectoren meet dan heb ik 0V. Als ik tijdens het starten op de injectoren meet dan zie ik dat ze spanning krijgen. Dus volgens mij werkt het dus zoals het hoort. Als ik remmenreiniger in de inlaat spuit tijdens het starten dan begint hij meteen te draaien (dus ontsteking werkt en staat op tijd). Dus hij krijgt geen benzine binnen als ik hem start. Waar kan ik nog gaan zoeken?? Kan het mss de computer zijn die defect is?? Ik heb een kleine kortsluiting gehad aan de starter waardoor de oude starter kapot was. Maar het vreemde vind ik dan dat men injectoren toch spanning krijgen als ik begin met starten. Ik weet het dus zo ff niet. Zijn er nog suggesties waar ik kan zoeken?? Ik hoor het graag!