Hallo allemaal,
Sinds deze week ben ik trotse bezitter van een Rekord E2 2.0E Luxus Automatic met Lockup.
Rijdt super, alleen schakelt de automaat volgens mij niet zoals het hoort.
Als de bak koud is (dus zonder er eerst mee gereden te hebben) schakelt die nagenoeg goed.
Maar na een tijdje, als die warmer is, dan wordt het minder.
Bij 40-45 km/uur gaat die al in de 3e versn. en ook gelijk na de 3e in de lockup.
Hierdoor heeft de motor heel erg weinig toeren, wat niet lekker rijdt.
Als ik dan ook maar even aan het gaspedaal kom, dan schiet de bak terug in de 2e en gelijk weer in de 3 en lockup.
Dus bij die snelheid eigenlijks continu heen en weer aan het schakelen.
Ook als de bak warmer is dan schakelt die minder soepel, vooral met terugschakelen gaat gepaard met een redelijk hard geluid. (net alsof de baksteun stuk is, of de hardy-schijf van de cardan-as)
Maar die zijn in goede staat.
Dit doet de versn bak niet als die "koud" is.
Maar ik vind sowieso dat de bak te snel opschakelt, koud en warm.
Hierdoor zit ik te denken dat de kick-down kabel niet goed afgesteld is.
Hoe stel ik deze kabel?
Sinds deze week ben ik trotse bezitter van een Rekord E2 2.0E Luxus Automatic met Lockup.
Rijdt super, alleen schakelt de automaat volgens mij niet zoals het hoort.
Als de bak koud is (dus zonder er eerst mee gereden te hebben) schakelt die nagenoeg goed.
Maar na een tijdje, als die warmer is, dan wordt het minder.
Bij 40-45 km/uur gaat die al in de 3e versn. en ook gelijk na de 3e in de lockup.
Hierdoor heeft de motor heel erg weinig toeren, wat niet lekker rijdt.
Als ik dan ook maar even aan het gaspedaal kom, dan schiet de bak terug in de 2e en gelijk weer in de 3 en lockup.
Dus bij die snelheid eigenlijks continu heen en weer aan het schakelen.
Ook als de bak warmer is dan schakelt die minder soepel, vooral met terugschakelen gaat gepaard met een redelijk hard geluid. (net alsof de baksteun stuk is, of de hardy-schijf van de cardan-as)
Maar die zijn in goede staat.
Dit doet de versn bak niet als die "koud" is.
Maar ik vind sowieso dat de bak te snel opschakelt, koud en warm.
Hierdoor zit ik te denken dat de kick-down kabel niet goed afgesteld is.
Hoe stel ik deze kabel?