• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

4 gaats girlings

Mr. Bone

Post weleens wat
Wat moet er nou PRECIES aan gepast worden voor girling klauwen op een E kadett.

Klauwen , blokken en schijven heb ik al, het gaat dus puur voor het monteren. Volgens mij moet je iets van je klauw af slijpen ofzo en pas ringentjes??????

Ik weet het dus niet precies. Ik wil ze zaterdag gaan monteren dus als ik nou nog iets nodig heb, kan ik dat van te voren nog regelen en dus voorbereid te werk gaan.

origineel gepost door kiyamizio

mantacabrio.nl al geprobeert

Ja, maar daar heb ik niet kunnen vinden wat ik zoek.

je moet een stuk van de beugel van de remklauw afslijpen,anders loopt hij vast het middengedeelte van je remschijf als het ware.

de beugel moet als het ware de ronding volgen.

CIMG0898.jpg

met een foto er bij helpt dat iets meer met mijn uitleg er bij?

Kijk daar heb ik wat aan, thanx.

Is ie ronding slijpen het enigste? Ik dacht dat je ook vulringen moest plaatsen op de 2 bouten waarmee je je remjuk aan je fuseestuk schroeft omdat anders je remjuk tegen de binnenkant van je schijf aan loopt. Maar ook dit weet ik niet zeker.

ik weet alleen van dat afslijpen iets van.

had zelf ook girling maar heb ze niet zelf aangepast.

ergens op het web moet een foto rondzwerven van wat er afgehaald moet worden maar die vind je nooit meer denk ik lol

Nee, die ga ik inderdaad niet vinden, want ik heb al een tijdje zitten zoeken. Maar ik ga het gewoon proberen morgen en zie het wel. Ik weet in ieder geval nu wel, wat ik moet slijpen. Dus dat is al een stap verder, :P.

Het aanpassen is gelukt en ze zitten erop.

Voor de gene die er belang bij hebben, wil ik ook wel posten wat ik precies heb aangepast.

Terug
Naar boven