Mannen, sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een mooie ’99 Astra G 2.0 16v Sport (X20XEV)
De auto is in topstaat, gebruikt geen olie en is goed onderhouden. De kilometerstand is 175.000 km
Helaas is er toch een probleem waar ik niet uit kom.
- Bij koude start hapert en stottert de motor, dus bij het wegrijden de eerste paar kilometer. Eenmaal warm lijkt het minder te zijn. De auto start goed en loopt keurig stationair.
- De auto houdt erg in bij flink doortrekken. Dus bij volgas klimt de motor trager in de toeren met duidelijk minder power. Dit gebeurt niet altijd! Soms gaat het wel goed en heb ik duidelijk het volle vermogen bij volgas. Dit kan zelfs gebeuren bij twee keer volgas na elkaar.
Tot nu toe gedaan zonder resultaat:
- Nieuwe bougies, bougiekabels en bobineblok.
- Gasklephuis en carterontluchtig brandschoon
- Stappenmotor reeds vervangen en schoon
- Injectorreiniger gebruikt.
- Slangen gecontroleerd, allemaal goed.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
LMM? Brandstoffilter/pomp/drukregelaar?
Bepaalde sensor kapot aan het gaan?
Ik hoor het graag!
De auto is in topstaat, gebruikt geen olie en is goed onderhouden. De kilometerstand is 175.000 km
Helaas is er toch een probleem waar ik niet uit kom.
- Bij koude start hapert en stottert de motor, dus bij het wegrijden de eerste paar kilometer. Eenmaal warm lijkt het minder te zijn. De auto start goed en loopt keurig stationair.
- De auto houdt erg in bij flink doortrekken. Dus bij volgas klimt de motor trager in de toeren met duidelijk minder power. Dit gebeurt niet altijd! Soms gaat het wel goed en heb ik duidelijk het volle vermogen bij volgas. Dit kan zelfs gebeuren bij twee keer volgas na elkaar.
Tot nu toe gedaan zonder resultaat:
- Nieuwe bougies, bougiekabels en bobineblok.
- Gasklephuis en carterontluchtig brandschoon
- Stappenmotor reeds vervangen en schoon
- Injectorreiniger gebruikt.
- Slangen gecontroleerd, allemaal goed.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
LMM? Brandstoffilter/pomp/drukregelaar?
Bepaalde sensor kapot aan het gaan?
Ik hoor het graag!