Hoi allemaal, ik heb een Opel Astra g coupe van 2004. 1600 16v met motorcode Z16XEP.
Al 4 maanden word ik afgekeurd op lambda waarde en co uitstoot.
Ik ben ten einde raad :help:
Wat ik al vervangen heb:
- lambdasonde voor + achter
- katalysator
- thermostaat huis
- waterpomp+ distributie
- koppeling (was kapot)
- luchtmassa meter
- 3x busje voor injectie reiniger (elke maand 1)
- 4 Bougies
- bobine
- nieuwe olie
- klepje dat de vlinder kleppen aanstuurt heb ik een ijzer tussen gestoken om niet het hele inlaat spruitstuk te moeten vervangen. Ik denk niet dat deze kapot is maar hij gaf wel de foutcode aan p1113 poort deactivatie.
- uitlaat is nagekeken + cement tussen
- kop is binnen geweest (2 kleppen krom) + pakking vervangen
- remschijven + blokken voor en achter
- lichten voor
- koelvloeistof bakje (was gebarsten)
- ik heb nu gisteren ontdekt dat de opvoer pomp (benzine) en de voeler van de thermostaat ook kapot zijn.
Ik heb de voeler vandaag uitgetrokken (omdat mijn toeren op 500 gingen draaien en als de voeler uit was op 1000) dan zo naar de keuring gereden maar wederom afgekeurd.
Vorige keer was de lambda waarde wel goed (na het vervangen van de kat)
Vandaag was de lambdawaarde 0,92 en de co 2,42 terwijl die vorige keer 1,30 was
- van slangen en buisjes kan ik niks vinden wat valse lucht zou trekken en de uitlaat geeft ook geen valse lucht.
- carterventilatie heb ik niet wel een carterslang.
- groot onderhoud moet ook gebeuren maar dit lijkt me niet het probleem momenteel. De olie is ververst met de koppeling te vervangen. Deze word opnieuw gedaan met het groot onderhoud mee.
Wie heeft voor mij de gouden raad zodat ik de 10de keer wel een groene kaart krijg want ik ben op het punt dat ik de auto wil weg doen omdat ik niet meer weet wat het nog kan zijn. Ik zit op een kost van 4500€ momenteel en dan heb ik alles zelf nog gedaan.
Alvast bedankt. Groetjes Celesta
ps ik ben geen mechanieker maar ik heb altijd aan oldtimers gewerkt en eigen wagen onderhouden.
Al 4 maanden word ik afgekeurd op lambda waarde en co uitstoot.
Ik ben ten einde raad :help:
Wat ik al vervangen heb:
- lambdasonde voor + achter
- katalysator
- thermostaat huis
- waterpomp+ distributie
- koppeling (was kapot)
- luchtmassa meter
- 3x busje voor injectie reiniger (elke maand 1)
- 4 Bougies
- bobine
- nieuwe olie
- klepje dat de vlinder kleppen aanstuurt heb ik een ijzer tussen gestoken om niet het hele inlaat spruitstuk te moeten vervangen. Ik denk niet dat deze kapot is maar hij gaf wel de foutcode aan p1113 poort deactivatie.
- uitlaat is nagekeken + cement tussen
- kop is binnen geweest (2 kleppen krom) + pakking vervangen
- remschijven + blokken voor en achter
- lichten voor
- koelvloeistof bakje (was gebarsten)
- ik heb nu gisteren ontdekt dat de opvoer pomp (benzine) en de voeler van de thermostaat ook kapot zijn.
Ik heb de voeler vandaag uitgetrokken (omdat mijn toeren op 500 gingen draaien en als de voeler uit was op 1000) dan zo naar de keuring gereden maar wederom afgekeurd.
Vorige keer was de lambda waarde wel goed (na het vervangen van de kat)
Vandaag was de lambdawaarde 0,92 en de co 2,42 terwijl die vorige keer 1,30 was
- van slangen en buisjes kan ik niks vinden wat valse lucht zou trekken en de uitlaat geeft ook geen valse lucht.
- carterventilatie heb ik niet wel een carterslang.
- groot onderhoud moet ook gebeuren maar dit lijkt me niet het probleem momenteel. De olie is ververst met de koppeling te vervangen. Deze word opnieuw gedaan met het groot onderhoud mee.
Wie heeft voor mij de gouden raad zodat ik de 10de keer wel een groene kaart krijg want ik ben op het punt dat ik de auto wil weg doen omdat ik niet meer weet wat het nog kan zijn. Ik zit op een kost van 4500€ momenteel en dan heb ik alles zelf nog gedaan.
Alvast bedankt. Groetjes Celesta
ps ik ben geen mechanieker maar ik heb altijd aan oldtimers gewerkt en eigen wagen onderhouden.