• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Aandachtpunten bij aankoop Vectra C

Hoi!

En welkom bij mijn eerste post op dit forum! :D

Omdat mijn gezinnetje van 2 naar 3 personen gaat binnenkort, moet nu ook mijn Toyota'tje eraan geloven en plaatsmaken voor wat meer auto. Ik heb vanaf mijn 18e in de lease Opel Astras van mijn pa rondgereden (G serie is en blijft de meest robuuste en comfortabele tot nu toe, vind ik dan he..), dus mijn voorkeur voor een gezinswagen ligt dan ook bij een Opel. Alleen waar mijn pa altijd lease technisch aan Astras gebonden is, kan ik natuurlijk wel verder kijken en ik heb de Vectra C GTS altijd al een hele mooie hatchback gevonden, dus ben me daar nu een beetje in het verdiepen.

Aangezien ik met deze aankoop een flink aantal jaren wil kunnen overbruggen, heb ik wel wat tips nodig om geen kat in de zak te kopen. Vooral ook omdat mijn budget niet echt megahoog is (5k), kom ik automatisch al uit in de 100.000km+ klasse:

-wanneer of bij welke km stand moeten de standaardingen zoals distri riem en pomp vervangen worden/zijn?

-2.2 16v heeft mijn voorkeur en heeft een ketting, maar moet je dan juist met andere dingen rekening houden?

-zijn er bepaalde GTS kwaaltjes waar je op moet letten? Had bijv. al ergens gelezen over de koplampen die dof zouden worden.

Hoop dat er iemand wat nuttige tips heeft voor me, dan kan ik met een beetje geluk binnenkort mijn fotos showen! :agent

Terug
Naar boven