• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

aandachtspunten corsa b 5 deurs + motor vraag

robert_corsa

Woont hier bijna
hallo,

aangezien mijn huidige corsa b van de winter de stalling in gaat, zoek ik een corsa b 5 deurs.

technisch moet hij in orde zijn. (mocht je wat leuks hebben staan....)

-wat zijn punten waar ik extra op moet letten bij een 5 deurs?

-welke motoren zijn er gelevert in de 5 deurs?? gezien de betrouwbaarheid die ik wens denk ik aan een 1.4 8v.

-zijn er meerdere type 1.4 8v gelevert in de 5 deurs?

robert

C14NZ: 1.4 8V 60pk - Vacuum EGR - rotor verdeler ontsteking met Pulse gever in ontstekingsvoet - Centrale inspuiting - 1993 1995

X14SZ: 1.4 8V 60pk - Electrische EGR - DIS ontsteking met toerentalsensor bij riempoelie krukas - Centrale inspuiting - 1995 2001

C14SE: 1.4 8V 82pk - Opt. Vacuum EGR - rotor verdeler ontsteking met Pulse gever in ontstekingsvoet - Multipoint inspuiting - 1993 1994

X14XE: 1.4 16V 90pk - Electrische EGR - DIS ontsteking met toerentalsensor bij riempoelie krukas - Multipoint inspuiting - 1994 2001

Willem

@wim-v6 wrote:C14NZ: 1.4 8V 60pk - Vacuum EGR - rotor verdeler ontsteking met Pulse gever in ontstekingsvoet - Centrale inspuiting - 1993 1995

X14SZ: 1.4 8V 60pk - Electrische EGR - DIS ontsteking met toerentalsensor bij riempoelie krukas - Centrale inspuiting - 1995 2001

C14SE: 1.4 8V 82pk - Opt. Vacuum EGR - rotor verdeler ontsteking met Pulse gever in ontstekingsvoet - Multipoint inspuiting - 1993 1994

X14XE: 1.4 16V 90pk - Electrische EGR - DIS ontsteking met toerentalsensor bij riempoelie krukas - Multipoint inspuiting - 1994 2001

Willem

De c14se heeft toch ook DIS ontsteking¿¿¿ (en in de Corsa A inderdaad rotor?)

Ik heb nog een 5 deurs Corsa te koop. Echter het is een 1.2 16v bj 1998. We doen de auto weg omdat we een Zafira gekocht hebben.

Als je interesse hebt moet je maar mailen of bellen 0345-684358 :thumb

Groetjes Vincent

Terug
Naar boven