• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Aandachtspuntjes bij aanschaf van een D Kadett

rinus de boer

Post veel
Hallo allemaal,

Wij zijn van plan op een Kadett D aan te schaffen. Ik ken de algemene Opel plekjes wel, maar zijn er nog model specifieke aandachtspunten waar ik op moet letten als ik de auto ga bekijken.

Het betreft een 1.2n met een gewone 4 bak uit 1981.

net als de e kadett spatborden dorpel veerschotels ze roesten eenmaal niks aan te doen ook onder de achterlichten gaan ze hard had mijn vorige behoorlijk wat rottigheid zitten

er zijn niet echt punten die bij een d kadett altijd slecht zijn.

in de motorruimte, achter de koplampen willen ze vaak roesten.

Ook de onderkant van de deuren, met name de binnenkant.

ik weet niet of het een 2 deurs of een 4 deurs is, maar voor een 4 deurs zijn er amper goede deuren te vinden, ik heb er een half jaar naar gezocht en uiteindelijk de oude deuren weer klaar gemaakt met nieuwe deurplaten.

verder rondom de ruiten, en de binnenschermen.

eigenlijk zoals elke opel, gewoon overal goed kijken, want ze willen allemaal graag roesten:hmmz

Dat van de moeilijk te verkrijgen deuren had ik wel eens gehoord. Maar het is een 2-deurs.

En rond de ruiten is dus makkelijk te kontroleren, evenals de binnenschermen. En het plaatwerk achter de koplampen zal ik dus even extra aandacht geven.

net als de e kadett spatborden dorpel veerschotels ze roesten eenmaal niks aan te doen ook onder de achterlichten gaan ze hard had mijn vorige behoorlijk wat rottigheid zitten

ik weet niet of je savonds of overdag gaat kijken, neem anders een goede zaklamp mee. om de wielkasten te bekijken.

en voel even achter de rand van de wielranden.

kun je vaak wel voelen of er aan gelast is.

moet mooi glad zijn.

er zijn niet echt punten die bij een d kadett altijd slecht zijn.

in de motorruimte, achter de koplampen willen ze vaak roesten.

Ook de onderkant van de deuren, met name de binnenkant.

ik weet niet of het een 2 deurs of een 4 deurs is, maar voor een 4 deurs zijn er amper goede deuren te vinden, ik heb er een half jaar naar gezocht en uiteindelijk de oude deuren weer klaar gemaakt met nieuwe deurplaten.

verder rondom de ruiten, en de binnenschermen.

eigenlijk zoals elke opel, gewoon overal goed kijken, want ze willen allemaal graag roesten:hmmz

Dat van de moeilijk te verkrijgen deuren had ik wel eens gehoord. Maar het is een 2-deurs.

En rond de ruiten is dus makkelijk te kontroleren, evenals de binnenschermen. En het plaatwerk achter de koplampen zal ik dus even extra aandacht geven.

ik weet niet of je savonds of overdag gaat kijken, neem anders een goede zaklamp mee. om de wielkasten te bekijken.

en voel even achter de rand van de wielranden.

kun je vaak wel voelen of er aan gelast is.

moet mooi glad zijn.

bij een d kadett, moet je vooral op letten.

oren van de knipperlichten / koplampen.

ophanging triejangel's

A-styllen .

spatborden voor roesten vaak weg zowel boven als onder.

deuren roesten meestal van binnen uit de kitnaat. soms slaat het over naar de buiten plaat.

Dopels zijn ook heel erg gevoelig.

Veerschotels , en achterste chassis balken willen ook nog wel eens rotten .

slotplaat en keienvanger onder de bumpers kunnen ook nog wel eens aardige roest vertonen.

lekbakjes aan de zijkanten onder de achterbumper rotten ook goed.

Ook rond het voor raam en achter raam kan zich roest voor doen, met name de achterklep met vaste ruit meestal

En de achter schermen en binnen schermen kunnen aardig rotten.

dat was het wel even

dat zijn ongeveer de punten waar je op moet letten.

oftewel, de standaard opel plekken:jerry

maar gelijk heb je, verschilt heel veel per auto.

bij mn berlina waren de lekbakjes, dorpels, wielranden, achterpaneel, en noem maar op allemaal verrot.

bij mn 400r project, is de basis niet echt mooi maar wel heel hard.

@ rinus, heb je foto's van de kadett?

bij een d kadett, moet je vooral op letten.

oren van de knipperlichten / koplampen.

ophanging triejangel's

A-styllen .

spatborden voor roesten vaak weg zowel boven als onder.

deuren roesten meestal van binnen uit de kitnaat. soms slaat het over naar de buiten plaat.

Dopels zijn ook heel erg gevoelig.

Veerschotels , en achterste chassis balken willen ook nog wel eens rotten .

slotplaat en keienvanger onder de bumpers kunnen ook nog wel eens aardige roest vertonen.

lekbakjes aan de zijkanten onder de achterbumper rotten ook goed.

Ook rond het voor raam en achter raam kan zich roest voor doen, met name de achterklep met vaste ruit meestal

En de achter schermen en binnen schermen kunnen aardig rotten.

dat was het wel even

dat zijn ongeveer de punten waar je op moet letten.

Inderdaad de standaard Opelplekjes. Het verschilt inderdaad erg van auto tot auto van hetzelfde model, zelfs binnen het zelfde bouwjaar. Het ligt er ook maar helemaal aan, wat de vorige eigenaar eraan gedaan heeft.

Nou, ik wilde naar deze gaan kijken. Als het goed is, gebeurt dat a.s. weekend. Voor mij een eind rijden (want in Friesland en ik kom uit Zuid-Holland).

oftewel, de standaard opel plekken:jerry

maar gelijk heb je, verschilt heel veel per auto.

bij mn berlina waren de lekbakjes, dorpels, wielranden, achterpaneel, en noem maar op allemaal verrot.

bij mn 400r project, is de basis niet echt mooi maar wel heel hard.

@ rinus, heb je foto's van de kadett?

Inderdaad de standaard Opelplekjes. Het verschilt inderdaad erg van auto tot auto van hetzelfde model, zelfs binnen het zelfde bouwjaar. Het ligt er ook maar helemaal aan, wat de vorige eigenaar eraan gedaan heeft.

Nou, ik wilde naar deze gaan kijken. Als het goed is, gebeurt dat a.s. weekend. Voor mij een eind rijden (want in Friesland en ik kom uit Zuid-Holland).

origineel gepost door Arjen

Gewoon zoeken naar een roestvrije; ze zijn er echt!

Ik weet het, mijn Rekord is ook helemaal roestvrij (1979-er) en mijn Monza was ook voor 98% roestvrij toen ik hem kocht.

Terug
Naar boven