• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

aanjager problemen

Hoi

Ik heb een astra station caravan 1.6 van 1998.

Mijn aanjager doet het wel en dan opeens weer niet, er is geen pijl op te trekken. Wel heel erg lastig en gevaarlijk als je met meer dan twee personen in de auto zit ...

Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Alvast hartstikke bedankt

Heb dit toevallig een week of twee verholpen. Astra G 1.6 16V.

Had al een tijd dat hij het soms wel en niet deed, maakte niet uit in welke schakelaarstand. Rommelen of wiebelen hielp niks. En soms ging hij spontaan weer draaien.

Bij mij bleek 1 stekkertje niet over het andere stekkertje " geschoven", maar er tegenaan te hangen/liggen

Dus het zou bij jou misschien ook dit probleem kunnen zijn.

Dashboardkastje loshalen (6 torx schroeven dacht ik) Dan heb je de aanjager voor je neus. Dan gaan er 2 snoeren(Rood & Zwart) vanaf je motor naar boven in een wit stekkerblok. Daarin zat 1 stekkertje los bij mij.

En anders zou het evt. een ander contactpunt kunnen zijn, of iets heel anders, maar ik had hetzelfde probleem, en kon het zo oplossen.

Succes!

Heb dit toevallig een week of twee verholpen. Astra G 1.6 16V.

Had al een tijd dat hij het soms wel en niet deed, maakte niet uit in welke schakelaarstand. Rommelen of wiebelen hielp niks. En soms ging hij spontaan weer draaien.

Bij mij bleek 1 stekkertje niet over het andere stekkertje " geschoven", maar er tegenaan te hangen/liggen

Dus het zou bij jou misschien ook dit probleem kunnen zijn.

Dashboardkastje loshalen (6 torx schroeven dacht ik) Dan heb je de aanjager voor je neus. Dan gaan er 2 snoeren(Rood & Zwart) vanaf je motor naar boven in een wit stekkerblok. Daarin zat 1 stekkertje los bij mij.

En anders zou het evt. een ander contactpunt kunnen zijn, of iets heel anders, maar ik had hetzelfde probleem, en kon het zo oplossen.

Succes!

Dank voor de reacties. :)

Manlief heeft het dashboard losgehaald en aansluitingen en weerstanden gecontroleerd en doorgemeten. Kan natuurlijk dat, als de kachelweestand dreigt kapot te gaan, dait niet altijd meetbaar is. Kunnen versleten koolborstels ook een oorzaak zijn en zijn die dan te vervangen of moet de hele motor van de aanjager vervangen worden? Zo ja..enig idee welk prijskaartje er dan aanhangt?

Dank voor de reacties. :)

Manlief heeft het dashboard losgehaald en aansluitingen en weerstanden gecontroleerd en doorgemeten. Kan natuurlijk dat, als de kachelweestand dreigt kapot te gaan, dait niet altijd meetbaar is. Kunnen versleten koolborstels ook een oorzaak zijn en zijn die dan te vervangen of moet de hele motor van de aanjager vervangen worden? Zo ja..enig idee welk prijskaartje er dan aanhangt?

Heb toen ook gekeken. 2ehands motor + ventilator en deel van kap kostte op eBay duitsland zo'n 50 euro. Wel goed opletten dat je het juiste type voor de juiste auto hebt, zitten namelijk kleine verschillen in. Denk dat dat de makkelijkste oplossing is als je toch spullen wilt vervangen.

Heb toen ook gekeken. 2ehands motor + ventilator en deel van kap kostte op eBay duitsland zo'n 50 euro. Wel goed opletten dat je het juiste type voor de juiste auto hebt, zitten namelijk kleine verschillen in. Denk dat dat de makkelijkste oplossing is als je toch spullen wilt vervangen.

Terug
Naar boven