• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Aankoop(tips) Corsa C 1.0 12v 2001

Reijnduhrs

Post weinig
Allen,

m'n schoonzusje is op zoek naar haar eerste autotje voor woon-werk verkeer (Rotterdam-Ridderkerk) en om ongeveer 2x per maand naar Limburg te rijden; waar haar ouders wonen (en ik overigens ook :)).

Vandaag ben ik met haar naar een C Corsa 1.0 uit 2001 gaan kijken **KLIK**, vraagprijs € 2699.

De eigenaar is een autohandelaar die achter een autobedrijf in Maasbree (Auto Jaco) zit, volgens de RDW-site vanaf 27-03 op naam gezet.

De auto ziet er netjes uit en lijkt, zover ik kan zien, geen schade gehad te hebben. Ik vond wel dat de motor klinkt als een brommobiel, maar dit komt waarschijnlijk doordat het een 3 cilinder is. Voor de rest was er eigenlijk weinig op aan te merken, behalve dat de handrem het niet deed en de airco niet is afgevuld :thumbdown. Deze lekt volgens mij wel niet, aangezien hij nog even siste bij het afvulnippel na hier een sleutel in geprikt te hebben.

Helaas heb ik weinig kaas geëten betreffende de C corsa betreffende zwakken plekken ed., dus via deze weg ben ik op zoek naar nuttige aankooptips en/of advies.

Alvast bedankt!

Gr. Reijnduhrs.

[edit] via de zoekfunctie kon ik eigenlijk niets vinden betreffende een C Corsa.

Maken veel toeren, en bij langer afstanden op de snelweg krijgen ze meer op hun kiezen..

ik ken er zat die al op de 220.000km of meer zitten en prima draaien..

let allen op de ratelen van de distri ketting..

Willem

bij een 1 liter krijgt de motor het best zwaar te voorduren, draaien bij hogere snelheden toch behoorlijk veel toeren! en echt vermogen heb je absoluut NIET.

rijd zelf met de 1.2 16v motor, zelfs deze is op de snelweg niet vooruit te branden!

het mooiste is om te beginnen met de 1.4 16v!

verder zijn de meeste corsa c `s wel te koop vanaf een bedrag rond de 3500 euro.. met aanzienlijk veel minder km`s op de teller! ( onder de 100xxx )

Terug
Naar boven