Ik ben momenteel aan het rondkijken voor een jonge occasion (2011-2012). De Astra spreekt mij qua interieur en exterieur helemaal aan, eigenlijk de enige auto die mij 100% aanspreekt.
Maar na veel rondkijken op internet kom ik veel klachten tegen over het verbruik, bijna allemaal rond 1:11. Mijn huidige auto (ibiza-2002) zit op 1:12, zou wel wat progressie willen maken (1:13-16). Dus hoopte ik hier wat wijzer te worden.
Ik rij dagelijks 90km heen en weer, veel autoweg. Vrij vlotte rijstijl, schakelen op 3500-4000 toeren en gemiddelde snelheid van 120-140.
Wat zijn jullie ervaringen wat betreft het verbruik van de Astra 1.4 Turbo?
Is het verbruik veel te verbeteren met chiptune of raden jullie dit af?
Of zeggen jullie van, beter kijken voor een andere auto of bv een ouder model (insignia bv, budget +-15.000)?
Oja, waarom zijn er eigenlijk 2 versies (120+140pk)?
In ieder geval al heel erg bedankt voor jullie reacties en hulp.
Mvg.
Maar na veel rondkijken op internet kom ik veel klachten tegen over het verbruik, bijna allemaal rond 1:11. Mijn huidige auto (ibiza-2002) zit op 1:12, zou wel wat progressie willen maken (1:13-16). Dus hoopte ik hier wat wijzer te worden.
Ik rij dagelijks 90km heen en weer, veel autoweg. Vrij vlotte rijstijl, schakelen op 3500-4000 toeren en gemiddelde snelheid van 120-140.
Wat zijn jullie ervaringen wat betreft het verbruik van de Astra 1.4 Turbo?
Is het verbruik veel te verbeteren met chiptune of raden jullie dit af?
Of zeggen jullie van, beter kijken voor een andere auto of bv een ouder model (insignia bv, budget +-15.000)?
Oja, waarom zijn er eigenlijk 2 versies (120+140pk)?
In ieder geval al heel erg bedankt voor jullie reacties en hulp.
Mvg.