• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Aansluiten achteruitrij camera

Ik heb voor mijn zenec 5010 een bijbehorende achteruitrij camera gekocht.

Deze wil ik gaan aansluiten op mijn corsa opc.

Nu zijn de voedings draden niet egt lang ik kan deze draden alleen achteraansluiten.

De video draad is lang genoeg voor naar voren te gaan.

Nu vraag ik me af waar ik de rode en zwarte draad moet aansluiten.

Ik heb gehoord dat het via de achteruit signaal pulse moet. Klopt dit zoja waar kan ik deze vinden. Of moet ik ze ergens anders op aansluiten.

Mvg

Johan

Rode en zwarte draad moet je parallel aansluiten op je achteruitrijdlicht... Deze draden kan je logischerwijs bij het achterlicht...

Welke draden het precies zijn durf ik niet te zeggen, maar met een beetje speurwerk is het zo gevonden :)

Rode en zwarte draad moet je parallel aansluiten op je achteruitrijdlicht... Deze draden kan je logischerwijs bij het achterlicht...

Welke draden het precies zijn durf ik niet te zeggen, maar met een beetje speurwerk is het zo gevonden :)

MISCHIEN KUN JE HIER IETS MEE

Body Computer/zekeringkast 20-polige stekker (B) positie 5, blauw/paars

rechter achterlicht 6-polige zwarte stekker positie 6 blauw/grijs (5V)

MISCHIEN KUN JE HIER IETS MEE

@david verburg wrote:MISCHIEN KUN JE HIER IETS MEE

Ik zie id bij rechterachter licht een 6 polige stekker met 5 draden. Een daarvan is bl/grijs hier zet ik de rode bij van de camera en de zwarte gewoon op de zwarte van de 6 polige stekker?

Johan

@david verburg wrote:MISCHIEN KUN JE HIER IETS MEE

Ik zie id bij rechterachter licht een 6 polige stekker met 5 draden. Een daarvan is bl/grijs hier zet ik de rode bij van de camera en de zwarte gewoon op de zwarte van de 6 polige stekker?

Johan

Weet niet of het bij deze prachtige auto ook zo is, maar meestal is de massa een bruin draad... Misschien zit deze er ook tussen :)

Weet niet of het bij deze prachtige auto ook zo is, maar meestal is de massa een bruin draad... Misschien zit deze er ook tussen :)

Oja en let op bij het achter licht eerst even het voltage meten

Volgens mijn gegevens staat er maar 5volt op denk niet dat de camera daar op werkt

Oja en let op bij het achter licht eerst even het voltage meten

Volgens mijn gegevens staat er maar 5volt op denk niet dat de camera daar op werkt

Terug
Naar boven