• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Aansluiten lexmaul C20XE

Nick-GSI

Post vaak
Ik rijd al een tijdje met een lexmaul op mijn c20xe. Alleen omdat ik de 2 tuutjes op het gasklephuis mis zit ie dus niet goed aangesloten. Nu heb ik een ander gasklep huis liggen met die 2 tuutjes. Nu wil ik hem binnenkort monteren, maar wie weet waar het slangetje heen moet die voorop de lexmaul zit? ( naast de vacuum aansluiting voor de rembekragteging )

linker slang moet na je injectiehuis

en de rechter moet na een houdertje rechtsonder bij je lexmaul is iets van een schakelhuisje ofzo

ooooo

bovenin heb je der 2 de rechter met schroefdraad moet een puipje op na je hoofdremcillinder

de linker boven moet na je kleppendeksel de linker

dan heb je onderop je lexmaul lings een aansluiting zitten daar moet een slang op die na je koelvloeistof reservoirhuis moet

zo beter:P

die met die schroefdraad wist ik, alleen heb verschillende aansluitingen gezien. Die linker op de klepdeksel moet volgens mij op de gasklep zitten? Zo zit die met de originele inlaat wel

hier een discussie van ander waar wij het nu ook over hebbe

de linker moet als ik het hier goed lees toch op je klependeksel zitten

lex1.jpg

???

@nova: op de gasklep zitten toch 2 tuutjes? waar gaat het andere slangetje heen dan die bij jou op de gasklep zit?

Vroeger op mijn Lexmaul had ik dat kleine 'tutje' op de Lexmaul afgesloten, tesamen met het kleine 'tutje' op het kleppendeksel.

origineel gepost door Nova_C20xe

lex1.jpg

???

Foto-GE8FS83S-D.jpg

Op de foto van Nova C20Xe zit niet het verloop op gasklephuis. Onderste slang naar Stappenmotor.Ook is de linkerboventuut afgedopt. Maar iig van wie ik de LeXmaul heb gekocht had er nog een orgineel beschrijving inbouw bij. Ik heb em volgens die beschrijving aangesloten:

Dus Van verloop op gasklephuis Onder naar Stappenmotor en Stappenmotor weer naar LeXmaul.

Bovenop Gasklephuis (Dikke-Slang) naar Kleppendeksel.

Rechter boventuutje naar Kleppendeksel.

Linker boventuutje naar BrandstofdrukReg.

OP de LeXmaul Rechts naar Rembekrachtiger.

Op de LeXmaul Links naar Klepje Koolstoffilter.

:) Grtzz Hanz :)

Ja das met een klein Tweepolig stekkertje, Ja, en die is idd rechts naast je Inj. Rail

Hier nog een link met wat er bij je LeX zou horen....moet je wel effe pleur en sleur doen

Terug
Naar boven