• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Aansturing Aanhanger knipperlicht op Ascona SR 5-deurs

Hallo,

Ik ben bezig mijn Ascona 1,6 Liter SR uit 1983 van een trekhaak te voorzien. Nu wil ik dat het lampje in het instrumentenpaneel van de aanhangerknipperlicht ook mee knippert wanneer mijn aanhanger er achter zit. Echter kan ik hierover erg weinig informatie vinden. zit er al bekabeling in de kabelboom van de auto? zoja waar komt die uit? welke draden zijn het? eventueel een schema?

is er iemand die mij hiermee kan helpen?

De gegevens van mijn auto zijn:

Ascona SR 1.6 Liter

Bouwjaar: Maart 1983.

Hatchback (5-Deurs)

Auto is orgineel afgeleverd in Duitsland, Kenteken weet ik even niet.

nu is kenteken: 13-KNL-6

groeten ruben.

Duitse knipperlichtrelais monteren, deze heeft een 4de aansluiting voor dit lampje. Grote kans dat 't al aangesloten zit in een duitse ascona, daar is het zo'n beetje verplicht.

Dit lampje knippert mee als de belasting op de knipperlichten zwaarder is dan 4x gloeilampjes.

Dit zelfde effect heb je ook omgekeerd, hij gaat dan sneller knipperen als je minder dan 4 lampjes aangekoppeld hebt :)

Duitse knipperlichtrelais monteren, deze heeft een 4de aansluiting voor dit lampje. Grote kans dat 't al aangesloten zit in een duitse ascona, daar is het zo'n beetje verplicht.

Dit lampje knippert mee als de belasting op de knipperlichten zwaarder is dan 4x gloeilampjes.

Dit zelfde effect heb je ook omgekeerd, hij gaat dan sneller knipperen als je minder dan 4 lampjes aangekoppeld hebt :)

Ik heb het instrumenten paneel even uit het dashboard gehaald. er zit geen lampje in/aansluiting voor. Maar als de draden al in de relais kast komen kan ik die wel zelf trekken. waar is er zn relais te krijgen?

Groete Ruben

Ik heb het instrumenten paneel even uit het dashboard gehaald. er zit geen lampje in/aansluiting voor. Maar als de draden al in de relais kast komen kan ik die wel zelf trekken. waar is er zn relais te krijgen?

Groete Ruben

Terug
Naar boven