• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ABS storingscode 39

Imperium

Post weinig
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort eindelijk een Calibra 16v :)

Nu ben ik bezig deze APK-ready te krijgen en ben nu bezig met het uitlezen van de APK computer. Deze spuugt code 39 uit.

39 Wielsensor linksvoor (sensor defect)

Een andere site geeft dit aan:

39/44 Left front RPM sensor (air gap between sensor and toothed ring, & sensor operation)

Kan het ook zijn dat de sensor vies is? Of is hij ook echt kaduuk met deze foutcode?

edit: Trouwens, als ik het contact aanzet gaat na 3 seconde het ABS lampje uit zoals het hoort. Begin ik te rijden dan pas springt hij aan.

Nou, we hebben het tandwiel schoongemaakt maar hij brand nog steeds..:( de sensor durf ik er niet echt af te halen want die schijnt nog wel eens af te breken? Iemand tips? En met wat kan ik hem het beste schoonmaken?

Trouwens, als ik het contact aanzet gaat na 3 seconde het ABS lampje uit zoals het hoort. Begin ik te rijden dan pas springt hij aan.

Het lijkt nu opgelost te zijn. We hebben door er een andere sensor in te zetten, het probleem hopelijk verholpen. Het lampje is in ieder geval uit en blijft uit. Ik heb er een BM op gezet (sensor). Hopelijk blijft het opgelost.

Terug
Naar boven