• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Accuklem gaat niet los

Hallo,

Mijn naam is Erik en sinds september 2019 in het bezit van een Opel Zafira 1.8 bj 2009. Met volle tevredenheid rij ik een jaar in deze auto.

Vanmorgen stond ik met een lege accu. Starten met startkabels was geen succes dus heb ik bij een accucentrale een nieuwe accu gekocht. Ik dacht deze zelf te kunnen vervangen maar helaas de bout klem waarmee vast zit draait dol.

Mijn vraag is hoe krijg ik deze bout los? Slijpen is geen optie wat daar is geen ruimte voor. Ook boren lijkt mij lasti. Wie heeft dit ook gehad of wat is een optie?

Groet,

Erik

Na een aantal pogingen uiteindelijk de wegenwacht maar gebeld. Deze heeft de oude accu en de dynamo door gemeten. De dynamo was goed de accu ( uit 2011 !) bleek stuk te zijn. De wegenwacht kende het euvel van de dolgedraaide bout waarmee de accu vastzat direct. Hij heeft het met enige moeite losgekregen en liet mij het ook.

Uiteindelijk heeft de wegenwacht nieuwe accu gemonteerd en met een boutje en moertje vast gezet.
<p style="text-align: center;">Problem solved! :happy02:</p>

Na een aantal pogingen uiteindelijk de wegenwacht maar gebeld. Deze heeft de oude accu en de dynamo door gemeten. De dynamo was goed de accu ( uit 2011 !) bleek stuk te zijn. De wegenwacht kende het euvel van de dolgedraaide bout waarmee de accu vastzat direct. Hij heeft het met enige moeite losgekregen en liet mij het ook.

Uiteindelijk heeft de wegenwacht nieuwe accu gemonteerd en met een boutje en moertje vast gezet.
<p style="text-align: center;">Problem solved!</p>
:happy02:

Terug
Naar boven