• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Achter wielen staan scheef corsa B

adam222

Post weinig
Hallo,

Wij zijn in bezit van een Corsa B 1.7D

Wij hebben het volgende probleem:

De achter wielen staan scheef naar binnen toe, de rechter meer dan de linker. Nu heb ik goed gekeken en het blijkt dat de draagbalk van de wielen (weet niet hoe het onderdeel heet) krom is.

Weet iemand de naam van die balk, en wat de prijs daarvan is, imitatie of origineel als imitatie niet verkrijgbaar is?

Ik heb al gezocht op Inet maar kon niks vinden.

Groetjes,

Adam

Die auto's staan hier gigantisch veel op de sloop, lijkt me dus niet moeilijk om aan een andere achteras te komen.

Niemand gaat een nieuwe achteras kopen;)

origineel gepost door wim-v6

neem aan dat je de achteras bedoeld..

Willem

Had al op achteras gezocht maar kon niks vinden, dus dacht misschien heet het anders, aangezien het een balk is waar de wiellagers op vast zitten met bouten.

Zijn alle achterassen met trommel remmen van een corsa het zelfde? of zit daar nog verschil in?

Gewoon op de sloop van 1 corsa alle kabels en leidingen doorknippen bij de as...2 bouten wegnemen van de schokdempers en 2 voorin.

Dan heb je alles er onder uit al.

Nou ben vandaag even op jacht gegaan naar een achter as en schokdempers.

Heb een nette achteras kunnen vinden en heb 2 nieuwe monroe dempers gehaald, was totaal 90 eurie kwijt :)

Heb aankomende maandag heel de dag een brug tot me beschikking, dus dan even het zooitje vervangen.

Terug
Naar boven