• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Achteraf inbouwen centrale deurvergrendeling(+AB) Corsa B

Ik ben begonnen met het inbouwen van de originele centrale deurvergrendeling bij de corsa.

Begonnen bij de kofferklep, omdat ik daar het 3e remlicht aan het inbouwen ben.

Helaas toch een paar uitdagingen.

Nu heb ik het kunststof omhulsel van het slot verwisseld voor de 2 potige voor de motor.

Daarbij ook het metalen hendeltje onder het kunststof aangepast en omgebouwd naar het bestaande slot.

Nu loop ik tegen het volgende aan:

Als de koffer open is kan ik hem gewoon open maken.

De koffer kan ook op slot.

Als de koffer dan op slot zit krijg ik deze niet meer van het slot af :swear

Van binnenuit kan ik dan het kunststof omhulsel wel draaien om vervolgens te ontgrendelen :hmmz

Het lijkt er op dat ik(volgens de handleiding) de sleutel na horizontaal zetten nog 1/8 verder naar rechts moet draaien.

Dat lukt dus niet :???: Iemand een idee hoe verder aan te pakken of hier ervaring mee?

Ik zou graag wel alle originele cilinders behouden.

Alvast bedankt voor de hulp.

Terug
Naar boven