• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Achterremmen Blitz 1970

champo

Post vaak
Dag heren,

Ik ben sinds afgelopen Vrijdag de trotse bezitter geworden van een Opel Blitz. Nu moet er nog een apk op komen en ik heb een klein probleem met de remmen. Eerst deed de linker voorrem het niet en met wat moeite, heb ik een van de zuigers van de remcilinder weer los gekregen. Nu lijkt links weer een beetje te remmen, maar ik denk dat ik toch het geheel even helemaal uit elkaar moet halen om het goed te laten werken.

De voor trommels loshalen was niet veel moeite, maar achter zag ik het even niet. Of dit kwam omdat ik al wat moe begon te worden weet ik niet. Eerst dacht ik dat ik die kleinere boutjes los moest draaien, maar dan komt er allemaal olie uitlopen.... Wat is de juiste weg? Moet die soort va dop die er zit op een of andere manier los?

Alvast bedankt.

Eric

Terug
Naar boven