• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Achterruit zeiknat van binnen

kajomidy

Post weinig
Sinds een week beslaan de ramen van binnen heel erg

Wordt er gek van

Zeker als je met een paar man instapt

Blower voluit aan op de voorruit duurt zeker 10 minuten voordat ik kan rijden

Zijruiten achter duurt nog langer

Na een 20 minuten voluit alles weg en droog op het bovengedeelte van de achterruit na

Het derde remlicht blijft vol met vocht

Na een uur stilstaan even gekeken en geen vocht meer op de ruiten behalve de achterruit

Die is weer zeiknat....

Alle rubbers zijn in orde en de circulatieklep werkt goed

Bij het draaien aan de knop van van beneden naar boven hoor je het open en dichtgaan

Alleen het rubber van de antenne is erg slecht maar dat was het een half jaar geleden al

Onder de matten ook droog en de kofferbak ook

Iemand enig idee?

Dan zal je achterruit wel lekken...de kit rond de achterruit is dan uitgehard en gescheurd of verduurd.

- Interieur filter al gecontroleerd (zit achter het dashboardkastje)

- Ramen al een keer GOED ontvet met een GOEDE ruitenreiniger (dus geen glassex, spiritus of andere meuk)

Als je achterruit zou lekken zou je kofferbak ook nat moeten zijn, zou het je antennevoetje zijn dan was je hemeltje ook nat.

De condens in je auto zal ergens heen moeten. Nu je warme / droge lucht aan de voorzijde de auto inblaast zal de natte / koude lucht zicht naar achteren verplaatsten. Uiteindelijk komt het bij je achterraam en waar kan het dan nog heen ?

Mijn tip zou zijn :

- Ramen goed droog maken

- Ruiten schoonmaken met een goede ruitenreiniger

- Flink stuk rijden, als de motor goed warm is de ramen stukje los en de kachel flink warm opstoken

Bedankt voor de tips juffer

Ik rij vaak korte stukjes in mijn woonplaats , de motor krijgt vaak niet eens kans om warm te worden

Interieur filter ziet er niet uit

Helemaal zwart ,ga van de week nieuwe halen

Heb gelijk de stofzuiger er goed doorheen gehaald zat vol met troep

Denk dat daar dan wel 2 hele grote oorzaken zijn waar je condens vandaan komt.

Let er wel op dat het filter er goed ingaat (inblaas kant van de koude lucht) en dat je bij het terug plaatsten je het filter niet in elkaar drukt.

Ja, er staan een pijltje op en dit moet met de pijl met de luchtstroom mee staan.

Ik weet niet wat voor Astra je hebt, maar dit is de 'handleiding' voor het vervangen van het interieurfilter van de Astra G:

intfiltervervangenAstraG.jpg

Wat Juffer1 al zegt, het zal zeer waarschijnlijk de oorzaak van je probleem zijn. Als je oude interieurfilter eruit haalt, inderdaad even goed stofzuigen en de blower eens maximaal aan zetten.

Bij mij kwam er toen echt heel veel troep uit (had de auto de week ervoor helemaal netjes uitgestofzuigd :S )

heeft ie niet, en een Corsa-A moeten krabben, Zemen aan de binnenkant is eerder nromaal dan dat het bijzonder is....

Moest ik ook altijd bij de Corsa-A(1 2 en 3)

Willem

Dan zal je achterruit wel lekken...de kit rond de achterruit is dan uitgehard en gescheurd of verduurd.

- Interieur filter al gecontroleerd (zit achter het dashboardkastje)

- Ramen al een keer GOED ontvet met een GOEDE ruitenreiniger (dus geen glassex, spiritus of andere meuk)

Als je achterruit zou lekken zou je kofferbak ook nat moeten zijn, zou het je antennevoetje zijn dan was je hemeltje ook nat.

De condens in je auto zal ergens heen moeten. Nu je warme / droge lucht aan de voorzijde de auto inblaast zal de natte / koude lucht zicht naar achteren verplaatsten. Uiteindelijk komt het bij je achterraam en waar kan het dan nog heen ?

Mijn tip zou zijn :

- Ramen goed droog maken

- Ruiten schoonmaken met een goede ruitenreiniger

- Flink stuk rijden, als de motor goed warm is de ramen stukje los en de kachel flink warm opstoken

Bedankt voor de tips juffer

Ik rij vaak korte stukjes in mijn woonplaats , de motor krijgt vaak niet eens kans om warm te worden

Interieur filter ziet er niet uit

Helemaal zwart ,ga van de week nieuwe halen

Heb gelijk de stofzuiger er goed doorheen gehaald zat vol met troep

Denk dat daar dan wel 2 hele grote oorzaken zijn waar je condens vandaan komt.

Let er wel op dat het filter er goed ingaat (inblaas kant van de koude lucht) en dat je bij het terug plaatsten je het filter niet in elkaar drukt.

Ja, er staan een pijltje op en dit moet met de pijl met de luchtstroom mee staan.

Ik weet niet wat voor Astra je hebt, maar dit is de 'handleiding' voor het vervangen van het interieurfilter van de Astra G:

intfiltervervangenAstraG.jpg

Wat Juffer1 al zegt, het zal zeer waarschijnlijk de oorzaak van je probleem zijn. Als je oude interieurfilter eruit haalt, inderdaad even goed stofzuigen en de blower eens maximaal aan zetten.

Bij mij kwam er toen echt heel veel troep uit (had de auto de week ervoor helemaal netjes uitgestofzuigd :S )

heeft ie niet, en een Corsa-A moeten krabben, Zemen aan de binnenkant is eerder nromaal dan dat het bijzonder is....

Moest ik ook altijd bij de Corsa-A(1 2 en 3)

Willem

Terug
Naar boven