• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Achteruit rij lichten vraagje + koeling vraagje

Maurice89

Woont hier bijna
Als ik me contact slot om draai branden de achteruit rij lichten is dan het sckakelaartje kapot?

En zodra ik de auto in de achteruit versnelling zet gaat de koelvin aan?

X25xe blokje.

Iemand een idee?

Deze stekker zit op de versnellings bak. Zodra ik contact aan zet + dat wittekabeltje tegen bak hou of iets dergelijks dan gaat de koelvin lopen. Of dit met kouden motor zo ook is weet ik niet. Nu komt die iets boven de 90graden uit.

Stekker eraf gehad en opnieuw erop en nu werken de achteruit rij lichten al helemaal niet, terwijl ik voor woensdag een apk in de planning had :cry

Maar de achteruit rij lichten is denk ik niet zo'n drama volgens mij was het niet verplicht.

Vroeger koelde de auto ook automatisch na. Maar het lijkt als of dit nu niet meer werkt.

En als ik nu de versnelling in de achteruit zet gaat de koelvin ook aan zonder dat het contactslot aan is..... :cry

Waarschijnlijk kun je dan je stekker van je achteruitrijlichten en die van een temperatuursensor uitwisselen en is dat ook gebeurt. Zijn allemaal 2 polige en waarschijnlijk kun je sommige uitwisselen.

Je hebt ook een PM trouwens....

@Maurice89 wrote:Opgelost :thumbup

Fijn dat je er ook even bij hebt gezet wat nou de oorzaak uiteindelijk was en hoe je het opgelost hebt!

Als iemand anders een soortgelijk probleem heeft, dan weet je meteen hoe het op te lossen, gewoon door een PM te ontvangen! Het lijkt wel een wonder.

Nee nee niet door een pm ik had de stekkers verkeerd zitten.

En op de foto zie je een stekker met een witte draad. Als ik deze draad door trek in de auto en een schakelaar tusse bouw met een nul draad eraan kan ik me koelvin laten lopen als extra koeling.

Terug
Naar boven