• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Advies gevraagd met aanschaf car-clean producten.

Hallo iedereen,

Ik weet dat er zich op het forum, een aantal fanatieke car-detailers bevinden.

Ik wil graag met het vooruitzicht op de lente mijn auto is voorzien van een mooie wetlook achtige glans, welke een stand-tijd heeft van minimaal 2 maanden.

Ik heb zelf weinig ervaring met het car detailing maar wil me hier best is een mooie lentedag mee bezig houden. ( ik heb helaas geen poetsmachine !! )

Mijn Astra H heeft volgens mijn framenummer de kleurcode Z163 graag zou ik met name de fanatiekelingen op poetsgebied hier op het forum (het zou helemaal mooi zijn met de zelfde kleurcode) om advies willen vragen, omdat ik iets zoek wat echt een mooie glans in mijn lak brengt.

De producten welke ik momenteel in mijn bezit heb zijn de :

-Meguiars Deep Crystal Polish

- Gyeon Q² Wetcoat

- Monello - Sponge

- Monello - Senza Acqua Droogdoek

- Sonax Wash & Shine shampoo

- ( ik weet het waardeloos :P Speedwax & bandenzwart en een Spons van de action ) ;) ( met deze producten behandel ik eigelijk alleen maar mijn opc velgen.

Graag ontvang ik wat tips van welke producten ik nodig heb om een leuk resultaat te bereiken,

hierbij bedoel ik eventueel welke pads handig ingebruik zijn, en bijvoorbeeld microfiber doekjes en eventueel een goede wax mocht ik nog dingen vergeten dan hoor ik dat natuurlijk ook graag, zoals bijvoorbeeld een andere shampoo

ik zat zelf te kijken naar de Collinite 845 Collinite 915 Of de Collinite 476S Wax of zijn er betere alternatieven zoals bijvoorbeeld een ander merk. ik wil er best wat tijd intsteken maar het moet niet na 5x wassen niet meer zichtbaar zijn. Dan vind ik het zonde van mn geld en kan ik het beter machinaal laten uitbesteden.

Terug
Naar boven