• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

afgebroken rollager dynamo riem

Robinus

Post weinig
Hoi

Nu al dikke pech met de kerstdagen. Ik reed gister van Vlaardingen naar Etten-Leur ter hoogte van Dordrecht hoorde ik eens een bonkend geluid onder de motorkap. Motorstoring, accu en handrem lampje ging ineens aan. Ik dacht van wat is dat nou merkte nog niet echt iets meteen. een paar seconde later begint hij ineens zwaar te sturen en de voltmeter viel weg tot onder 8 volt toen had ik al zo iets dynamo stuk of accu dood. Gelukkig bleef hij gewoon nog rijden. een stukje verder gingen alle lampjes aan in het dashboard de radio en carkit sprong uit benzine meter en snelheidsmeter begon te hameren en de temperatuur meter ging flink omhoog dus dit was niet zo mooi. Nu was ik eindelijk in Etten aangekomen ging de bocht door met een heel zwaar stuur en toen sloeg de motor uit. ik zo snel mogelijk de auto langs de kant gezet en de onder de motorkap begon het te roken logisch zonder accu kan de auto ook niet gekoeld worden. Ik de motorkap open gezet en toen keek ik goed en zag geen multi riem meer zitten toen wist ik genoeg. Ik snel naar de Opel Dealer gelopen gelukkig was die dicht bij ik daar wachten werd pas na ruim een uur geholpen De Calibra werd eindelijk weggesleept en in de garage gebracht. alles hebben ze nagekeken bleek het een afgebroken lager te zijn erg appart heb ik nog bij geen enkele auto meegemaakt. Even nog een vraagje kan het zo zijn dat de riem niet goed gespannen stond en dus te los stond en daarom soms de accu niet goed bijgeladen werd en daarom motorstorrings lampje kreeg? Nou zo begon mijn kerst groetjes

Terug
Naar boven