• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

AFL project, klaar!!! nu met filmpjes

Zoals eerder al aangekondigd ga ik een poging ondernemen om AFL te bouwen in mijn insignia.

Volgens velen is het onmogelijk maar dat maakt mij juist extra gedreven om het voor elkaar te krijgen.

Ondertussen heb ik al een hele berg schema's, onderdeel nummers en informatie verzameld.

Ik zal het een en ander hier posten over mijn vorderingen.

de onderdelen die ik nodig heb zijn:

2 AFL koplampen

AFL module

andere spiegel

hoogte regeling sensoren

andere licht schakelaar

Het grote probleem is de kabelboom. Insignia's staan niet op de sloop. Deze auto's worden gedemonteerd en gaan vervolgens met kabelboom en al de schredder in.

Ik heb al met verschillende slopen contact gehad en telkens hetzelfde verhaal.

De sensoren heb ik nog niet gevonden want deze worden meestal niet eraf gehaald.

Spiegel kan ik krijgen voor ongeveer 130 euro

AFL module is al in the pocket.

Maar ik heb wat hulp nodig van de AFL rijders.

Wie kan er voor mij een foto maken van zijn voorruit. Ik wil graag weten of ik een nieuwe ruit nodig heb als de andere spiegel monteer

Ook wil ik weten of iemand kan bevestigen of de lichtschakelaar fysiek anders is dan een originele. Bij mij zitten er 2 wieltjes op. 1 voor de dashboard verlichting en 1 voor de hoogte regeling.

Het systeem werkt als volgt.

Onder de auto zitten 2 sensoren. 1 op de achteras en 1 op een voorpoot. Deze sensoren zijn verbonden met de AFL module.

Dit is een relatief simpele kabelboom om te maken.

De automatische groot licht functie zit in de binnen spiegel. Dat is een extra sensor onderaan de kap.

Deze zit ook verbonden met de AFL module.

Deze gegevens worden vervolgens verwerkt door de AFL module en vervolgens stuurt deze module weer de stelmotoren in de koplampen aan.

Met andere woorden ik vermoed dat het systeem ook zou kunnen werken zonder een insignia.

Het probleem zit hem in het vinden dan deze signalen. In de connectoren van de koplampen zit alles al voorbereid maar waar zit dit nu op aangesloten???

Dit is het stukje waar ik het schema nog van mis.

Ik denk dat de lichtschakelaar anders is omdat daar waarschijnlijk nu de signalen op zitten van de originele hoogte regeling. Maar hier ben ik dus nog niet achter.

Als ik meer info heb dan zal ik het hier posten.

Als iemand wat foto's kan uploaden dan zou dat super zijn.

Terug
Naar boven