• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

afmelden radio opel vectra 2004 en verwisselen

Ronald79

Post weinig
Hallo Allen,

Ik ben er even tussen uit geweest, maar kom toch waarschijnlijk weer terug bij opel, maar i.p.v. in een astra nu in een vectra 2004.

Om mijn kids niet teleur te stellen en ons ook niet, wil ik er een aftermarket dubbel (2)dins dvd speler met 2 hoofdsteunen in zetten op de plaats van de orginele opel radio, nu had ik van de opel garage begrepen dat iedere orginele opel radio eerst afgemeld moet worden voordat er een andere in geplaatst kan worden, deze moet dan ook weer aangemeld worden in het systeem CANBUS.

In hoeverre klopt dit en is dit te omzeilen?

Graag hoor ik van jullie experts hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Groeten,

Ronald Gouw

Als je de radio code hebt kun je hem er zo uit gooien en op ieder gewenst moment er weer in zetten

Als je hem wilt verkopen kun je hem beter afmelden

Weet niet of dit bij ieder type het zelfde werkt maar bij de CDR2005 werkt het als volgt

Radio aan ac knop indrukken tot hij vraagt om code vervolgens code invoeren en bevestigen klaar

Als ik mij niet vergis zowel komt daar vast reactie op

Je kunt het ook op zoeken staan voor bijna ieder type radio wel filmpjes op YouTube

Terug
Naar boven