• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

aftakken + na contact bij vectra b

Wittmann

Post weinig
Kan iemand me zeggen waar ik best stroom kan aftakken bij een vectra b voor m'n parkeersensoren?

Ik zou die ECU in de koffer willen monteren, dus liefst zo dicht mogelijk erbij.

Idd, dat zou geen optie zijn. Ik moet toch de kabel van het scherm van in de koffer tot aan het dashboard leggen.

Het schermpje plaats ik misschien op het dashboard of in de asbak ofzo? Eerst ff passen.

Fototjes altijd welkom hoe jullie het gedaan hebben, ook van de sensoren in een vectra b bumper ;)

Idd, dat zou geen optie zijn. Ik moet toch de kabel van het scherm van in de koffer tot aan het dashboard leggen.

Het schermpje plaats ik misschien op het dashboard of in de asbak ofzo? Eerst ff passen.

Fototjes altijd welkom hoe jullie het gedaan hebben, ook van de sensoren in een vectra b bumper ;)

als ik dat tekeningetje zo lees, moet dat een constante plus zijn en geen geschakelde

(niet dat ik de tekst kan lezen hoor, maar dat maak ik op uit de tekening)

als ik dat tekeningetje zo lees, moet dat een constante plus zijn en geen geschakelde

(niet dat ik de tekst kan lezen hoor, maar dat maak ik op uit de tekening)

dat had ek nu ook wel door, maar er is nog een tweede + aan te sluiten (Valeo 3 kit).

Accesory + heet die kabel ... Misschien is dit iets voor het schermpje ofzo?

fototje van de manual

1rqnfq.jpg

123y6o7.jpg

dus een draad waar de stroom af gaat wanneer het contact wordt uitgezet.

dat had ek nu ook wel door, maar er is nog een tweede + aan te sluiten (Valeo 3 kit).

Accesory + heet die kabel ... Misschien is dit iets voor het schermpje ofzo?

fototje van de manual

1rqnfq.jpg

123y6o7.jpg

dus een draad waar de stroom af gaat wanneer het contact wordt uitgezet.

er staat bij "accessory feed wire +ACC"

Ik vond dit terug: I believe the ACC will connect to the "switched 12V+"

Mag ik dit ook niet gewoon aansluiten op de + van het achteruitrijlicht? Of duurt het ff eer zo een module opgestart is?

er staat bij "accessory feed wire +ACC"

Ik vond dit terug: I believe the ACC will connect to the "switched 12V+"

Mag ik dit ook niet gewoon aansluiten op de + van het achteruitrijlicht? Of duurt het ff eer zo een module opgestart is?

ACC is de afkorting van Accu dus volgens mij moet je hem gewoon rechtstreeks met een draad op de constante plus steken :)

Je kan er eventueel een knop tussensteken zodat je kiest wanneer deze stroom doorgeeft en wanneer niet :)

Grtz Seth

ACC is de afkorting van Accu dus volgens mij moet je hem gewoon rechtstreeks met een draad op de constante plus steken :)

Je kan er eventueel een knop tussensteken zodat je kiest wanneer deze stroom doorgeeft en wanneer niet :)

Grtz Seth

dat denk ik dus niet seth

acc staat voor accessory (engels voor assesoire)

dus ja het is de geschakelde +

waar je deze weg haalt tsja normaal zou ik zeggen radio maar ja das nogal een stukkie draad trekken dus das niet een goed idee

Terug
Naar boven