• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

aftakken + na contact bij vectra b

jep klaar is klara

je contactslot is volgens mij alleen nog met de hoofdzekering verbonden van 60 ampere

als je een keer kortsluiting krijgt, zal dus het eerste je bedrading wegfikken.

en klaar is klara . . . . met de vec dan wel te verstaan :sleeping

sigarettenaansteker is gewoon keurig netjes gezekerd op 10A en als er iets gebeurd, dan gebeurd er helemaal niks (dan dat alleen die ene zekering klapt)

en waarom in godsnaam een carkit aansluiten op je contactslot?

die sluit je toch op je radio aan.

idem hier, ik ga vr de aansteker.

Dien ik de volledige module er uit te halen, incl. bekerhouders, of gaat enkel het stukje met de plug eruit?

idem hier, ik ga vr de aansteker.

Dien ik de volledige module er uit te halen, incl. bekerhouders, of gaat enkel het stukje met de plug eruit?

nee heel de asbak eruit.

dat ding terug steken is wel lastig.

er zitten 4 uitstekende delen op.

laatst had ik daar even een plakbandje op geplakt, gaat die wat makkelijker terug.

ik zou zowiezo nog even een zekering achter de sigarettenaansteker zetten tussen de sig.aansteker en je sensormodule

het is toch een aantal meter draad die je gaat trekken.

nee heel de asbak eruit.

dat ding terug steken is wel lastig.

er zitten 4 uitstekende delen op.

laatst had ik daar even een plakbandje op geplakt, gaat die wat makkelijker terug.

ik zou zowiezo nog even een zekering achter de sigarettenaansteker zetten tussen de sig.aansteker en je sensormodule

het is toch een aantal meter draad die je gaat trekken.

sw-reijnders, als je ff terug kijkt op zijn schema dan zie je dat op de + en de geschakelde +

zekering houders zitten, dus wat fikt er dan door, juist.

sw-reijnders, als je ff terug kijkt op zijn schema dan zie je dat op de + en de geschakelde +

zekering houders zitten, dus wat fikt er dan door, juist.

goed vooruit

als je idd de goeie draad hebt die dan gezekerd is en je krijgt kortsluiting

dan start je auto niet meer :angel

goed vooruit

als je idd de goeie draad hebt die dan gezekerd is en je krijgt kortsluiting

dan start je auto niet meer :angel

Ik soldeer altijd liever dan die klemmetjes; stukje krimp erover en klaar. Ook altijd een extra zekering ertussen zoals op het schema staat. Kan nog moeilijk mis gaan dan.

Ik soldeer altijd liever dan die klemmetjes; stukje krimp erover en klaar. Ook altijd een extra zekering ertussen zoals op het schema staat. Kan nog moeilijk mis gaan dan.

wittmann, solderen kan ook da,s nog beter, dan heb je een goede verbinding,

dit gaat helemaal goed komen. :thumb

wittmann, solderen kan ook da,s nog beter, dan heb je een goede verbinding,

dit gaat helemaal goed komen. :thumb

Het schermpje en de stuurdoos zitten er inmiddels in, nu enkel nog de bumper eraf halen en de sensoren monteren. Achter de sigarenaansteker heb ik gesoldeerd, in de koffer heb ik gewerkt met de klemmetjes. Lukte vlot, enkel veel gepruts om die bekerhouders/aansteker eruit te krijgen :fy1

Het schermpje en de stuurdoos zitten er inmiddels in, nu enkel nog de bumper eraf halen en de sensoren monteren. Achter de sigarenaansteker heb ik gesoldeerd, in de koffer heb ik gewerkt met de klemmetjes. Lukte vlot, enkel veel gepruts om die bekerhouders/aansteker eruit te krijgen :fy1

ach je moet even weten hoe het in elkaar steekt, en dan valt het wel mee, uit eindelijk

is het je toch gelukt :thumb

ach je moet even weten hoe het in elkaar steekt, en dan valt het wel mee, uit eindelijk

is het je toch gelukt :thumb

Terug
Naar boven