• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Airbag unit stuurkap vervangen

rinus747

Post weleens wat
Ik wil een nieuwe kap plaatsen omdat het rubber van de claxon knoppen van mijn Zafira uit 2002 defect is.

In de handleiding staat een waarschuwing dat ik de unit alleen met "de beklede kant naar boven mag neerleggen". In YouTube filmpjes zie ik mensen die de dek-kap vervangen de unit alle kanten uit draaien.

Waarom staat er dat de bekleding altijd boven moet blijven? Is dat om te zorgen dat het ding tegen de tafel gedrukt wordt als hij per vergissing afgaat, in plaats van dat hij ondersteboven door je garage plafond heen geschoten wordt? Of zitten er gevoelige richtingssensoren in die niet ondersteboven mogen liggen?

Vriendelijke groeten, Rinus

Terug
Naar boven