• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Airco astra-G Z16XE

Hoi, ik heb dus een astra-G Z16XE bouwjaar 2003 sport edition II.

Ik heb het volgende als me airco aan staat en motor draait. en hij het warm krijgt(airco)

dan slaat me koelfan voor +/-8sec. aan en dan weer +/-20sec niet en dat blijft tie achter elkaar

doen totdat de motor koeling nodig heeft, dan slaat hij aan zoals altijd en daarna gaat

tie weer in die cyclus van 8sec draaien en 20sec. stil. dit alles bij stationair draaien dus

stilstaan met draaiende motor. ik heb vorige week me airco laten controleren en leeg laten halen

en weer laten vullen. hij wordt koud en werkt op zich naar behoren. pomp maakt een gromment geluid

bij wegtrekken bij stoplicht. maar dat zal het lager van de pomp wezen.

weet iemand of die aanslaan cyclus van mijn koelfan normaal is. ik heb al gezocht naar

die koelmodule onder de accubak maar hangt helemaal niets . hangt alleen naast me accu een bakje

met 3 relais en 1 daarvan bediend de koelfan. en dat relais werkt. Ik heb ook maar 1 koelfan. dus alleen

die aan de achterkant en geen een aan de voorkant op de condensor.

weet iemand raad......

Terug
Naar boven