• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

alarm en safelock

martijn b.

Post vaak
Hai,

Wie van jullie heeft er een aftermarket alarm op zijn opel waar standaard safelock op zit.

Zo ja , werkt de safelock dan nog?

grtz,

martijn

meestal niet , je kan het wel aansturen,maar je moet dan volgens mij een andere draad hebben om de safelock aan te sturen.

gaat niet zo makkelijk dacht ik.

ik zal s kijken in wat schema's

je hebt een Zafira A toch ??

hai,

heb inderdaad een zafira a opc uit 2003. Heb een comfortmodule voor de ramen die in werking treedt als ik voor de 2e maal druk op de ab en ben bang dat dit niet meer werkt na het instaleren van een alarmsysteem

wellicht is de module anders te schakelen maar dan werkt het safelock ook niet meer en dat lijkt mij niet goed of.......

alavst bedankt!!!

martijn

comfortsturing kan werken maar hangt van je alarmsysteem af

of je de sluitpuls kan verlengen of dat er een aparte aansturing voor is

hoop dat dat kan maar dan doet die safelock het niet meer....is dat een probleem of maak ik dat ervan?

zie hier het schema

18-Polige Stekker:

Rood: Power plus op Accu 12Volt +

Zwart: power min op Accu 12Volt -

Groen-Zwart: Kniperlichten Links

Groen-Geel: knipperlichten Rechts

Grijs: Positief Sirene Output (Max. 2Amp.)

Blauw-Zwart: Deurcontact schakelaar, bij openen deur maakt contact met frame (Negatief)

Blauw-Rood: Deurcontact schakelaar, bij openen deur maakt contact met 12Volt+ (Postief)

Oranje-Grijs: Kofferbak Opener schakelaar, bij openen maakt contact met frame (Negatief)

Oranje-Wit: Motorkap schakelaar, bij openen maakt contact met frame (Negatief)

Geel-Zwart: Negatief Output, signaal van 1 sec., 300 MilliAmp., relay nodig (niet meegeleverd)

Geel-Rood: Negatief Output, signaal van 1 sec., 300 MilliAmp., relay nodig (niet meegeleverd)

Geel-Blauw: Negatief Output, signaal van 0.8 t/m 30 sec., 300 MilliAmp., relay nodig (niet meegeleverd), kan gebruikt worden voor 2-stappen deur openen.

Blauw: Negatief Output, 300 MilliAmp., voor binneverlichting of Comfort Module

Zwart-Geel: Negatief Output Alarm, 300 MilliAmp., Output wordt geactiveerd als protection mode is geactiveerd Start onderbreker ,relay nodig (niet meegeleverd)

Zwart-Wit: Negatief Output Alarm, 300 MilliAmp., kan gebruikt worden bij motor stop, relay nodig (niet meegeleverd)

Zwart-Rood: Negatief Output Alarm, 300 MilliAmp., Output wordt geactiveerd als protection mode is geactiveerd Turbotimer ,relay nodig (niet meegeleverd)

Oranje-Violet: Negatief Output parkeerlicht of parkeer-pedaal

Grijs-Zwart: Input draad als motor loopt.

of deze

Terug
Naar boven