• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ALPINE RADIO AANSLUITEN?! + fotos.

Atteman

Post weinig
Ik heb een Alpine radio gekocht en wilde 'm vandaag aansluiten, maar er is een kabel over, waar moet deze aangesloten worden? Er is niet echt een aansluiting voor vanuit de auto..

Graag snel hulp..

bedoel je die kabel met blauwe kabelschoen op de tweede foto zeg maar?

wat staat er in het boekje van je radio? cd wisselaar misschien of remote display / stuurwielbediening.

als het voor een remote display / stuurwielbedieing is, dan moet je hiervoor een speciale opel -> alpine stalker kopen dat verkopen ze bij www.carmedia.nl

ik moest dat ook doen bij m'n pioneer

bedoel je die kabel met blauwe kabelschoen op de tweede foto zeg maar?

wat staat er in het boekje van je radio? cd wisselaar misschien of remote display / stuurwielbediening.

als het voor een remote display / stuurwielbedieing is, dan moet je hiervoor een speciale opel -> alpine stalker kopen dat verkopen ze bij www.carmedia.nl

ik moest dat ook doen bij m'n pioneer

Ik heb begrepen dat het een ipod aansluiting is, nou heb ik een probleem, de radio is aangesloten via de zwarte stekkers maar hij gaat niet aan.. wat kan er mis zijn?

Ik heb begrepen dat het een ipod aansluiting is, nou heb ik een probleem, de radio is aangesloten via de zwarte stekkers maar hij gaat niet aan.. wat kan er mis zijn?

Op contact gezet etc.. @ DarkNL hoe bedoel je geel en rood omgedraaid? De zwarte stekkers konden er maar op 1 manier in..

Op contact gezet etc.. @ DarkNL hoe bedoel je geel en rood omgedraaid? De zwarte stekkers konden er maar op 1 manier in..

als het goed is zit geel aan geel door gelust, en rood aan rood, dus je verbind de gele met de rode bij de radio stekker, zo onthoud de radio zijn zenders

als het goed is zit geel aan geel door gelust, en rood aan rood, dus je verbind de gele met de rode bij de radio stekker, zo onthoud de radio zijn zenders

[rquote=1916509&tid=146603&author=Andreas.Berger]als het goed is zit geel aan geel door gelust, en rood aan rood, dus je verbind de gele met de rode bij de radio stekker, zo onthoud de radio zijn zenders[/rquote]

Kan je dit wat beter uitleggen.. ben niet zo van de electronica.

[rquote=1916509&tid=146603&author=Andreas.Berger]als het goed is zit geel aan geel door gelust, en rood aan rood, dus je verbind de gele met de rode bij de radio stekker, zo onthoud de radio zijn zenders[/rquote]

Kan je dit wat beter uitleggen.. ben niet zo van de electronica.

als je de stekkerblok van je radio hebt, dan heb je als het goed is een rode kabel lopen en een gele kabel, in het midden van beide kabels zit een standaard kabelschoentje, als je deze dus los haald kan je hem dus rood met geel verbinden, zo blijven je radio zenders vast staan in het geheugen

als je de stekkerblok van je radio hebt, dan heb je als het goed is een rode kabel lopen en een gele kabel, in het midden van beide kabels zit een standaard kabelschoentje, als je deze dus los haald kan je hem dus rood met geel verbinden, zo blijven je radio zenders vast staan in het geheugen

Bij opel moeten idd de constante en geschakelde plus omgedraaid worden.

Dus de rode en gele kabel in de kabelboom van je radio even wisselen.

Die blauwe stekker is idd een accessoire stekker voor i-pod, bluethoot etc.

Bij opel moeten idd de constante en geschakelde plus omgedraaid worden.

Dus de rode en gele kabel in de kabelboom van je radio even wisselen.

Die blauwe stekker is idd een accessoire stekker voor i-pod, bluethoot etc.

ik snap er echt helemaal niks van..

ik zal ff een foto uploaden van al de kabeltjes..

Ik denk dat de fout in de aansluiting zit ofzo, hij wilt gewoon niet aan..

Terug
Naar boven